اجرای ۲ کیلومتر شبکه آب در مرز باشماق برای رفاه حال زائران اربعین

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: دو کیلومتر شبکه آب در مرز باشماق مریوان، برای رفاه حال زائران اربعین حسینی(ع) راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد با اشاره به تأمین آب شرب پایدار در مرز باشماق مریوان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی اظهار کرد: دو کیلومتر شبکه آب در مرز باشماق مریوان برای رفاه حال زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شده و هشت کیلومتر خط انتقال آب و احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آب نیز در این منطقه در دست اجرا است که امیدواریم برای اربعین سال آینده به‌طور کامل اجرا و وارد مدار شود.

وی افزود: تهیه و توزیع بسته‌های پودر کلر در احجام مختلف برای کلرزنی تانکرهای آبرسانی سیار، نمونه‌گیری و پایش لحظه‌ای آب شرب توزیع شده در مرز باشماق از دیگر فعالیت‌های آبفا در راستای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان تصریح کرد: همه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژی برای بررسی وضعیت کلرزنی و کیفیت آب شرب در مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام شده و کلر و کدورت در محدوده استاندارد ملی ۱۰۵۳ است.

فرهاد خاطرنشان کرد: تجهیز سه حلقه چاه، شست‌وشوی مخازن و شبکه، تجهیز هشت چشمه حمام همراه با نصب آبگرمکن دیواری در پایانه مرزی باشماق و محل مواکب زائران اربعین حسینی، نصب سه دستگاه کولر آبی صنعتی و شست‌وشوی مستمر محوطه پایانه مرزی باشماق مریوان از دیگر اقدامات چند روز اخیر در راستای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بوده است.

کد خبر 685148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.