«سلامت خانواده»؛ اولویت وزارت بهداشت در ۲ سال آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در دو سال آینده اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در دوازدهمین جلسه قرارگاه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار کرد: این برنامه اقدام پایه‌ای است که اگر درست شکل بگیرد، بسیاری از مسائل نظام سلامت مرتفع می‌شود.

وی افزود: لازم است نتایج این برنامه در حوزه بین‌المللی و برای سازمان بهداشت جهانی و دفتر منطقه مدیترانه شرقی آن تبیین شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم از اهداف مهم این برنامه است که باید همواره مد نظر برنامه‌ریزان و طراحان زیربرنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین لازم است از بین رفتن خدمات القایی با ساز و کارهایی که برای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تدوین می‌شود، به عنوان یکی از اهداف مهم این برنامه، مد نظر قرار گیرد.

عین‌اللهی با بیان اینکه الگوی مصرف دارو در کشور باید در این برنامه طراحی شود، گفت: این برنامه باید به نحوی به اجرا درآید که نتیجه آن اجتناب از تجویز غیرمنطقی دارو باشد.

وی اضافه کرد: سایر برنامه‌های مهم نظام سلامت، مانند نقشه بیماری‌های کشور، آمایش سرزمینی و جوانی جمعیت باید از مسیر اجرای برنامه سلامت خانواده، تدوین و اجرایی شوند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای برنامه‌های پژوهشی حوزه سلامت در انطباق با برنامه سلامت خانواده، ادامه داد: پژوهش‌ها باید به ما نشان بدهند که چرا در یک منطقه سرطان شایع است و چرا مشکلات بهداشت محیط در یک منطقه از کشور بیش از سایر نقاط به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده قادر است اطلاعات لازم درباره مؤلفه‌های اجتماعی تأثیرگذار بر سلامت را در اختیار تصمیم سازان و شورای عالی سلامت قرار دهد، خاطرنشان کرد: در دو سال آینده باید با تمام توان در مسیر اجرای برنامه سلامت خانواده قدم برداریم‌.

کد خبر 685147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.