مشاهده یک قلاده پلنگ در کوه هوا لامرد برای سومین‌بار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت: پس از سال‌ها و برای سومین‌بار، مشاهده پلنگ در مناطق شکار ممنوع کوه هوا لامرد فارس، از سوی محیط‌بانان و ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان تایید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمزه برومندفر امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ از مشاهده یک قلاده پلنگ که به‌تازگی تصاویری از آن به دست آمده است خبر داد و اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد قلمروی وسیعی در اختیار پلنگ است.

وی افزود: در پی نصب دوربین تله در نقاط مختلف منطقه کوه هوا چندین ماه پیش یک پلنگ مشاهده شد، هفته گذشته نیز برای دومین‌بار در نقطه‌ای دیگر در این زیستگاه بی‌نظیر شاهد ثبت تصویری زیبا از این گونه باارزش بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: پس از سال‌ها و برای سومین‌بار مشاهده پلنگ در مناطق شکار ممنوع کوه هوای لامرد فارس از سوی محیط‌بانان و مأموران حفاظت محیط زیست این شهرستان تأیید شد. این یک خبر خوب برای طبیعت دوستان و حافظان این شهرستان و کوه هوای لامرد است.

برومندفر ابراز امیدواری کرد: با ثبت این گونه ارزشمند در این زیستگاه عالی، شاهد ثبت گونه‌های دیگر و زادآوری این گونه با ارزش باشیم.

وی تصریح کرد: کوه هوا به دلیل پتانسیل بالا از لحاظ تعداد گونه‌های حیات‌وحش زیستگاه عالی و بالقوه برای پلنگ ایرانی است، باید این موضوع را مدنظر داشت که این گونه و دیگر گونه‌های موجود در این منطقه، به دلیل وجود دام‌های اهلی، سگ‌های گله و شکارچیان گاه در معرض خطر قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت: نیاز است برنامه‌های جدی و آموزشی بیشتری به جامعه محلی داده شود تا در صورت مواجه شدن با این گونه عکس‌العمل مناسب را داشته باشند.

برومندفر افزود: با توجه به فاصله زیاد میان محل مشاهده پلنگ قبلی و پلنگ جدید، امید داریم در این زیستگاه تعداد این گونه باارزش بیشتر از آن باشد که قابل پیش‌بینی است، با اطمینان می‌توان گفت که با اقدامات صورت گرفته در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ثبت توله‌ها و تعداد بیشتر این گونه خواهیم بود.

کد خبر 685078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.