تغییر نرخ ارز پایه محصولات در بورس کالا ابلاغ شد

ابلاغیه بانک مرکزی برای تغییر نرخ ارز قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به نرخ تالار دوم مرکز مبادله، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا ساعتی دیگر ابلاغیه بانک مرکزی برای تغییر نرخ ارز قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به نرخ تالار دوم مرکز مبادله، منتشر خواهد شد، این خبر نه تنها برای گروه پتروشیمی، بلکه برای کلیت بازار نیز مهم است و تغییر به نرخ‌های بالاتر باعث افزایش تقاضا در کلیت بازار به‌ویژه گروه پتروشیمی می‌شود.

امروز رشد قیمت دلار تا محدوده ۵۰ هزار تومان و خبر حذف نرخ ارز ترجیحی بر کلیت بازار تأثیرگذار خواهد بود، احتمال اینکه تقاضا مجدد سمت نمادهای پالایشی حرکت کند نیز وجود دارد. نمادهای تأثیرگذار بر شاخص شپنا، شتران، شبندر و شبریز را می‌توان پیش‌بینی کرد، در بازار امروز تغییرات زیادی را برآورد نخواهیم کرد و محدوده تغییرات در سطح ۱۰ هزار واحد و ارزش معاملات نیز در محدوده شش تا هفت هزار واحد، برخی معامله‌گران ترجیح می‌دهند بعد از تعطیلی هفته جاری اقدام به انجام معامله کنند.

از طرف دیگر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به دنبال همسان سازی قیمت‌ها در بازار خودرو است که مشخص نیست مورد توافق شورای رقابت قرار گیرد یا خیر، به هر حال از عوامل مهم تأثیرگذار بر بازار خودرو است.

ماه گذشته خبری منتشر شد که شرکت‌های بورسی الزاماً از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش سرمایه دهند که با گذشت چندین هفته از این خبر هیچ نتیجه‌ای از این تصمیم سازمان گرفته نشد و شاید این اقدام صرفاً برای خروج از بحران بوده است، به هر حال برای بازار امروز یک روند متعادل را پیش‌بینی می‌کنیم.

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ با رشد ۷۱۸۱ واحدی، به ۲,۱۱۸,۸۲۹ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۷۲۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱.۷۲۵ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۷,۸۷۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۴,۳۴۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۴,۴۹۲,۰۱۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «بوعلی»، «شستا» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 685035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.