خدمت‌رسانی بیش از ۱۰۰۰ تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در پایانه مرزی

معاون روابط عمومی اورژانس کشور درباره آمار خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک یکتاپرست امروز _ دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره اقدامات اورژانس کشور برای زائران اربعین اظهار کرد: مانند هر سال این افتخار را همکارانم در اورژانس کشور داشته‌اند که در جاده‌هایی که منتهی به پایانه‌های مرزی می‌شود استقرار یافته‌اند و برای خدمت‌رسانی به زوار آماده هستند.

وی با اشاره به حضور اورژانس پایانه‌های مرزی افزود: در محل پایانه‌های مرزی مراکز درمانی را داریم که واحدهای امدادی اورژانس مستقر شده‌اند و بیش از یک هزار نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی سراسر کشور در هشت پایانه مرزی در خودروهای امدادی مستقر هستند.

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مراجعه زائران اربعین در این ایام به اورژانس گفت: همکاران تا روز گذشته پاسخگویی ۲۰۸ هزار مراجعه‌کننده در سراسر پایانه‌های مرزی بودند و امیدواریم این تعداد بیشتر از این نباشد و کمتر مشکلات داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق قانون در شرایط عادی جاده‌ها، هر ۴۰ کیلومتر در مسیرهای جاده‌ای یک واحد امدادی مستقر است و در پایانه‌های مرزی نیز ۳۷۰ آمبولانس، ۶۰ اتوبوس آمبولانس و ۹ بالگرد آماده برای خدمت‌رسانی هستند.

یکتاپرست تصریح کرد: در مرزهای کشور مسئولیت خدمت‌رسانی به اورژانس محول شده است و خدمت‌رسانی در خارج از مرزها را هلال‌احمر بر عهده دارد تا خدمت‌رسانی به زوار را در خارج از مرزها پوشش دهد، اما همه ساله تعدادی از همکاران ما به‌صورت داوطلب و خارج از سیستم اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظارت هلال‌احمر در خارج از کشور می‌روند و به‌صورت داوطلب به زائران حسینی خدمت می‌کنند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه امسال با وجود اینکه هوا گرم‌تر بوده، اما نسبت به سال گذشته آمار گرمازدگی تا حدودی کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: در مرزهای مختلف بسته به وضعیت آب‌وهوا بیشترین مراجعه‌ها ناشی از گرمازدگی و مشکلات ناشی از خستگی پاها و کوفتگی و دردهای عضلانی بوده است.

وی گفت: یکی از مشکلات شایع زائران، مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی بوده که بیشتر در پایانه‌های جنوب غربی شایع است، البته گزارش‌هایی از مسمومیت‌های غذایی و گوارشی نیز داشتیم، همچنین بیشتر حوادث ترافیکی نیز به علت رعایت نکردن توصیه‌های پلیس‌راه بوده است.

کد خبر 685026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.