تداوم گرما در شهرهای خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رطوبت بیش از ۷۰ درصد در چهار شهر استان، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز چهارشنبه روند افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حداکثر رطوبت ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان امروز ۱۲ شهریورماه در شهرهای بندر ماهشهر ۸۲ و هندیجان ۸۰ درصد بوده است؟ در این مدت میزان رطوبت در ایستگاه شادگان ۷۷، ایستگاه کشاورزی اهواز ۷۱، در ایستگاه بهبهان ۵۶، شوش ۵۰، آبادان و صفی آباد دزفول ۵۲ و اهواز و بستان ۵۱ درصد ثبت شده است

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز چهارشنبه روند افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است. همچنین تا اواسط روز سه شنبه با جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از روی خلیج فارس در مناطق ساحلی و جنوبی و مرکزی و شرقی شاهد افزایش رطوبت و وقوع شرجی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری و انباشت رطوبت طی امروز و به ویژه فردا احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده در ارتفاعات شمال شرق و شرق استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۶.۹ و ایذه با ۲۱.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۴۶.۷ و حداقل آن به ۲۹.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 684949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.