روایتی از ۳ پرواز هوایی برای اهدای عضو به بیماران نیازمند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار اهداکننده دچار مرگ مغزی از یک بیمارستان در ایرانشهر به تهران منتقل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از به هدر رفتن ارگان‌های حیاتی، انتقال هوایی ارگان از مراکز فراهم‌ آوری اعضای پیوندی جهت پیوند اعضا به بیماران اورژانسی نیازمند دریافت عضو به ویژه قلب و کبد به بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور است.

وی افزود: در دو روز متوالی، دو قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی جهت پیوند به بیماران نیازمند به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور، واحدهای شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر، گیلان و یزد در دو روز متوالی، دو مورد انتقال هوایی قلب و یک مورد انتقال اهداکننده مرگ مغزی صورت گرفته است.

وی گفت: قلب‌های انتقال یافته از بیمارستان رازی رشت به بیمارستان مسیح دانشوری در روز پنجم شهریورماه و از بیمارستان شهید رهنمون به بیمارستان شهید رجایی تهران در روز هفتم شهریورماه انجام شده است و کلیه و کبد اهداکنندگان مرگ مغزی در بیمارستان‌های شهر مبدا به دیگر بیماران نیازمند پیوند اعضا اهدا شد.

علیرضایی با اشاره به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در خصوص ضرورت حفظ جان بیماران نیازمند و تلاش همکاران در واحدهای فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در روز ششم شهریورماه، اهداکننده مرگ مغزی از بیمارستان خاتم‌الانبیاء ایرانشهر جهت اهدای کبد و کلیه به کودکان نیازمند به بیمارستان سینا تهران انتقال یافت تا با ایثار این قهرمان، جان بیماران رنجور دیگری حفظ شود.

کد خبر 684941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.