ارائه بیش از ۱۸۷ هزار خدمت امدادی اورژانس به زائران اربعین ۱۴۰۲

رئیس اورژانس ایلام جزئیات خدمت‌رسانی نیروهای این سازمان را در اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صیدنور علی‌مرادی امروز _دوازدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ بیست و هفتم مردادماه تا یازدهم شهریورماه تعداد ۱۸۷ هزار و ۴۳۰ مورد خدمت رسانی انجام شده است که از این تعداد ۶۲۰ نفر دچار تروما و ۱۸۶ هزار و ۸۱۰ نفر دچار مشکلات پزشکی بوده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۸۳۲۷ تماس با ۱۱۵ برقرار شده که ۳۰۹۲ مورد از آنها منجر به اعزام آمبولانس شده است، همچنین ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ نفر توسط نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در محل درمان شده‌اند.

رئیس اورژانس ایلام گفت: با توجه به گرمای هوا در شهرستان مهران ۳۰ هزار و ۴۰۱ نفر دچار گرمازدگی شده‌ اند که لازم است زائران درباره راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در پایانه مرزی، توان عملیاتی استان را به ویژه در مواقع شلوغی و تجمعات افزایش داده است و تاکنون ۱۴ مورد فراخوان بالگرد برای انتقال مصدومان اورژانسی انجام شده است، همچنین برای تخلیه تخت‌های بستری مراکز درمانی ایلام، با همکاری نیروی هوایی ارتش یک سورتی پرواز هواپیمای C۱۳۰ انجام شد که طی آن تعداد ۳۰ مصدوم به بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

علی‌مرادی با اشاره به مصدومان حوادث کشور عراق ادامه داد: تا این لحظه ۲۷۳ مددجو از خارج مرز ایران به نیروهای اورژانس مستقر در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی تحویل داده شدند.

کد خبر 684931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.