گردهمایی مدیران آکادمی فوتبال باشگاه‌های کشور در نصف‌جهان

گردهمایی مدیران آکادمی‌های فوتبال باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته‌اول ایران به میزبانی باشگاه سپاهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گردهمایی مدیران آکادمی‌های فوتبال باشگاه‌های کشور صبح امروز _یکشنبه دوازدهم شهریورماه_ از ساعت ۰۹:۰۰ به میزبانی باشگاه سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان آغاز شد.

در این سمینار، فریبرز محمودزاده مسئول آکادمی‌های فوتبال ایران، مصطفی زارعی رئیس کمیته توسعه و صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، علی تارقلی‌زاده رئیس روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، هومن فیروزی معاون باشگاه سپاهان و مدیران آکادمی‌های فوتبال ۱۵ باشگاه لیگ برتری و ۹ باشگاه دسته‌اولی حضور داشتند.

علی تارقلی‌زاده، رئیس روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با هدف توسعه آکادمی‌های فوتبال، این سمینار به میزبانی باشگاه سپاهان در استان اصفهان برگزار شد و از سوی شخص من و رئیس کمیته توسعه و صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون، در رابطه با مجوز باشگاه‌های حرفه‌ای و حفاظت از کودکان در باشگاه‌ها صحبت‌هایی مطرح شد.

وی افزود: مدیران آکادمی در این گردهمایی حضور داشتند که اگر صحبت‌های ما را به‌خوبی متوجه بشوند، می‌توانیم نسل خوبی در آینده بسازیم؛ آکادمی فوتبال معیارهای خاصی دارد. در مدارس فوتبال پول گرفته می‌شود، اما در آکادمی‌ها پول هم به بازیکنان داده می‌شود. فاکتورهای زیادی برای آکادمی وجود دارد که بتوانیم فوتبالیست‌ساز شویم، مانند برزیل بازیکن صادر کنیم و از استعدادهای سراسر کشور بهره ببریم.

در ادامه مصطفی زارعی، رئیس کمیته توسعه و صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مدارس فوتبال و آکادمی‌های فوتبال بحثی جدا دارند، بازیکنان در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند و در نهایت نتایج آموزش خود را در آکادمی‌ها به نمایش می‌گذارند و وارد تیم‌ها می‌شوند.

وی افزود: اولین معیار برای مجوز حرفه‌ای بحث آکادمی‌ها است که کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین و مقرراتی را برای یک آکادمی باکیفیت و ساختارمند ارائه داده است. باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای دریافت کردند، آکادمی فوتبال با ساختار و بودجه‌ای مشخص داشتند و در این خصوص کمک فکری به باشگاه‌ها دادیم.

کد خبر 684891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.