آکادمی جزو ملزومات کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها است

رئیس کمیته توسعه و صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: آکادمی ساختارمند و حرفه‌ای جزو ملزومات کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی زارعی در حاشیه گردهمایی مدیران آکادمی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر و لیگ دسته‌اول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداردهای آکادمی جزو نخستین معیارهای مجوز حرفه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می‌شود؛ قوانین AFC و FIFA نشان می‌دهد آکادمی باکیفیت چه مزیت‌هایی دارد. به‌طور قطع اگر هر باشگاه حرفه‌ای آکادمی نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای را از AFC دریافت کند و تمام باشگاه‌های لیگ برتر که مجوز حرفه‌ای را در فصل جاری دریافت کردند از ساختار مشخص و استاندارد آکادمی و تمام موارد لازم برخوردار بودند.

بیشتر کمک‌های فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فکری بوده است تا در نحوه نگارش برنامه‌ها بتوانند اقدامات درست را انجام دهند و مجوز حرفه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند. سال گذشته یکی از نقایص باشگاه‌ها برای این مجوز، موضوع آکادمی‌ها بود که ان‌شاءالله با گردهمایی‌های باشگاه‌ها، این ماجرا هم برطرف شود و باشگاه‌ها مشکلی از این بابت برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته باشند، البته که بعضی باشگاه‌ها مانند استقلال در این گردهمایی نماینده نداشتند و به همین دلیل است که نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

کد خبر 684876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.