رشد ۶۸ درصدی صادرات از گمرکات استان فارس

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، صادرات از طریق گمرکات استان ۳۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ از لحاظ وزنی ۶۸ درصد و از نظر ارزشی هفت درصد افزایش داشته است.

ایوب زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری، ۲۱۶ نوع کالا به ۵۰ کشور جهان صادر شده و بیشتر کالاهای صادراتی از گمرکات استان فارس شامل شمش، آلومینیوم، شمش فولادی، شکر سفید، کود اوره و بستنی بوده است.

وی افزود: میزان صادرات به مهم‌ترین کشورهای هدف به ترتیب ۴۹ درصد به ترکیه، ۲۹ درصد اندونزی، هفت درصد عراق، دو درصد افغانستان، دو درصد ترکمنستان و ۱۱ درصد به سایر کشورهای هدف بوده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس با اشاره به واردات کالا از طریق گمرکات فارس، خاطرنشان کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری، ۹۸ هزار و ۲۸۰ تن کالا به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی، شش درصد رشد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

زارعی اضافه کرد: مهم‌ترین کشورهای مبدا واردات گمرکات استان فارس چین، هند، اوکراین، ترکیه و آلمان است.

وی با اشاره به افزایش میزان درآمد گمرکات استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: طی این مدت، درآمد گمرکات استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان فارس ادامه داد: طی پنج ماه نخست سال جاری به ۱۳۶ هزار و ۸۷۷ نفر مسافر ورودی و ۱۳۳ هزار و ۲۱۶ مسافر خروجی که از مرز هوایی شیراز استفاده کرده‌اند خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن ارائه شده است.

زارعی با اشاره به فعالیت گمرک امانات پست شیراز، گفت: طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد سه هزار و ۶۳۳ بسته ورودی به ارزش ۱۶۱ هزار و ۱۸۲ دلار به گمرک امانات پستی شیراز وارد شد که از نظر تعداد، ۴۲ درصد و از نظر ارزشی ۶۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی افزود: طی این مدت، تعداد دو هزار و ۶۲۵ بسته خروجی به ارزش ۵۲ هزار ۵۰۰ دلار از گمرک امانات پستی ارسال شده که از نظر ۴۴ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ داشته است.

کد خبر 684864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.