راهکارهایی برای کاهش احساس تنهایی در زندگی

محققان متوجه شده‌اند که تنهایی بسیار مضر است و احتمال بروز افسردگی را در افراد افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است راهکارهایی برای مقابله با تنهایی داشته باشیم تا زندگی بهتر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنهایی یک تجربه جهانی است که افراد زیادی در طول همه‌گیری کرونا آن را تجربه کردند، کار کردن از خانه، ارسال ایمیل و ارتباط برقرار کردن از طریق رسانه‌های اجتماعی نیاز به بودن در کنار مردم را کاهش داده است، البته حضور فیزیکی در کنار افراد همیشه راه‌حلی برای تنهایی نیست، به طوری که ممکن است در یک اتاق شلوغ نیز احساس تنهایی کنید.

تنهایی یک مسئله جدی است که می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی افراد تأثیر گذارد، محققان متوجه شده‌اند که تنهایی به اندازه کشیدن ۱۵ سیگار در روز برای سلامتی مضر است و احتمال بروز افسردگی را افزایش می‌دهد، در ادامه به بررسی اقداماتی برای کاهش احساس تنهایی می‌پردازیم:

به دیگران بگویید که احساس تنهایی می‌کنید

ممکن است کمی ناراحت‌کننده یا شرم‌آور باشد که به دوستان یا اعضای خانواده خود بگویید که احساس تنهایی می‌کنید، اما ممکن است آن‌ها متوجه شده باشند و بدانند که چه احساسی دارید، حتی ممکن است تلاش کنند با شما بیشتر ارتباط برقرار کنند. شاید با گفتن این کلمات با صدای بلند به شخص دیگری احساس بهتری داشته باشید، این افراد نیز ممکن است تصدیق کنند که آن‌ها نیز احساس تنهایی می‌کنند.

با دیگران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید

رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است، در حالی که دوری از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما گاهی اوقات می‌تواند منجر به تنهایی شود، با این وجود برقراری ارتباط آنلاین با دیگران می‌تواند راه مناسبی برای مبارزه با تنهایی باشد، تعامل آنلاین با دیگران می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید.

یک سرگرمی جدید انتخاب کنید

امتحان کردن سرگرمی‌های جدید می‌تواند یک روش عالی برای مبارزه با تنهایی باشد و آشپزی، نقاشی یا یاد گرفتن یک زبان جدید می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید، در این صورت زمانی که با دیگران صحبت می‌کنید، موضوع جالبی برای صحبت کردن در مورد آن دارید، شروع یک مکالمه جذاب ممکن است کلیدی برای ایجاد ارتباط و کاهش احساس تنهایی باشد.

با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید

اگر هیچ دوست نزدیکی ندارید که بتوانید با آن‌ها صحبت کنید، سعی کنید با دوستان و آشنایان قدیمی خود دوباره ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات برقراری ارتباط مجدد با یک دوست قدیمی آسان‌تر از پیدا کردن یک دوست جدید است.

کد خبر 684862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.