دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات سال گذشته تا پایان شهریور فرصت دارند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز _یکشنبه، دوازدهم شهریورماه_ با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونین استاندار، اعضای شورای برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، برگزار شد.

جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی ضمن جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال گذشته تا پایان شهریورماه سال‌جاری، نسبت به هزینه‌کرد بهینه و اولویت‌بندی هزینه‌کرد با توجه به اولویت پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا و استفاده بهینه از منابع اهتمام جدی داشته باشند.

وی انضباط مالی، آماده‌سازی تمام فرآیندهای قانونی از جمله آماده‌سازی اسناد، برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار در بازه زمانی مشخص و تعیین شده را از راهکارهای اساسی در راستای جذب کامل اعتبارات در مهلت قانونی دانست و افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف هستند نسبت به جذب کامل و بهینه اعتبارات تملک دارایی سرمایه، حداکثر تا پایان شهریورماه اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این سازمان بنا به وظیفه ذاتی خود اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی سطح استان را به صورت هفتگی رصد و مورد پایش قرار خواهد داد.

شاهینی تعامل میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، ذی‌حسابان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات را لازمه دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده دولت دانست و تاکید کرد: در همین راستا رایزنی‌های لازم با تمام ذی‌حسابان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی با رعایت تمام قوانین و مقررات انجام می‌شود.

طاهر شریف‌پور، مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند تا پایان شهریورماه اعتبارات عمرانی را جذب کنند. چهار شاخص رشد زیرساخت‌ها، کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم و افزایش وصول نشانه عملکرد خوب دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات استانی نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان پول نقد و ۳۵ میلیارد تومان اسناد خزانه جذب شده است.

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بر جذب اعتبارات همچون سال گذشته تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و اهتمام برای جذب اعتبارات و تزریق آن به پروژه‌ها راه برون‌رفت از مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تمرکز روی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید تمرکز خود را بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بگذارند.

به گزارش ایمنا، ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی و همچنین مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ و ارائه راهکار جهت جذب این مانده اعتبارات از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

در ادامه جلسه مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست به رأی گذاشته و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی توسعه اقتصادی استان در چهار موضوع گیاهان دارویی، آبزی‌پروری، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و گردشگری را بررسی و تصویب کرد و مقرر شد شورای راهبردی و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هر زنجیره در محدوده زمانی یک‌ماهه تعیین و معرفی شوند تا وزارت کشور نسبت به تهیه اطلاعات بر اساس چارچوب عملیاتی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور اقدام کند و پس از حصول نتیجه در بخش‌های فوق‌الذکر، بخش‌های دیگر نیز اضافه شود.

کد خبر 684855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.