مسیر درخشان رئیسعلی دلواری با صلابت و استحکام دنبال خواهد شد

وزیر امور خارجه به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس گفت: مجاهدت رئیسعلی دلواری هرگز از ذهن و خاطره جمعی ملت ایران پاک نخواهد شد و مسیر درخشان این شهید بزرگ، با صلابت و استحکام دنبال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان امروز _یکشنبه دوازدهم شهریورماه_ به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس پیامی صادر کرد.

دوازدهم شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است. روز دوازدهم شهریور سال ۱۲۹۴ رئیسعلی دلواری، فرمانده نیروهای مقاومت تنگستان در مقابل نیروهای انگلیسی به شهادت رسید.

در این پیام آمده است: سالروز گرامیداشت مقام شهید رئیسعلی دلواری که در تقویم ملی ما روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده، فرصت مناسبی برای شناخت عمیق‌تر نسبت به خوی اشغالگری برخی قدرت‌های استعمارگر طی حدود ۱۵۰ سال گذشته است.

وزیر خارجه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تکریم شهید رئیسعلی دلواری که فرمودند «رئیسعلی ملت ایران است؛ اگر چه متعلق به دلوار است. اگر رئیسعلی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به این عظمت نمی‌رسید»، می‌افزاید: تعمق در تعابیر و تشبیهاتی که معظم‌له پیرامون شخصیت والای شهید رئیسعلی دلواری در بیانات خود داشته‌اند، گویای توجه ویژه نسبت به شهید رئیس علی دلواری است. تعبیر گران‌قدر و گران‌سنگ «رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس» از سوی رهبر معظم در رثای ایشان، در واقع نوعی الگوسازی برای نسل کنونی کشور قلمداد می‌شود.

در پیام امیرعبداللهیان مطرح شده است: شاید بتوان شاخص‌ترین الگوهای مبارزاتی این شهید را دشمن‌شناسی، بصیرت، استقامت و پایداری در مسیر حق دانست.

وی می‌افزاید: بی تردید با درک رفتارشناسی انگلیس در قبال ایران و جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌توان دریافت که قیام دلیران تنگستان به رهبری رئیسعلی دلواری به عنوان یک قهرمان با بصیرت دینی و میهن‌دوست که بیرق مبارزه و جهاد ضد اشغالگری علیه انگلیس متجاوز را در جنوب ایران زمین برافراشت، بسیار ستودنی است.

وزیر خارجه اضافه کرده است: یقین دارم این مجاهدت هرگز از ذهن و خاطره جمعی ملت ایران پاک نخواهد شد و البته مسیر درخشان این شهید بزرگ، با صلابت و استحکام دنبال خواهد شد.

وی اظهار کرده است: امیدوارم ذکر رشادت‌ها و ارج نهادن ایثارها و جانفشانی‌های قهرمانان ملی این مرز و بوم که وظیفه همگان است، عزم همه ما و آحاد ملت بزرگ ایران را در ادامه راه استقلال و اعتلای کشور، مصمم‌تر از قبل کند.

امیرعبداللهیان همچنین به روح پرفتوح مجاهدان راه آزادی و استقلال، شهدای راه عزت، ارزش‌های الهی و سربلندی و اعتلای ایران به‌ویژه شهید عزیز سردار حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرده است.

کد خبر 684822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.