تدریس بدون دریافت کارت صلاحیت حرفه‌ای معلمی ممنوع است؟

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق بخشنامه وزارتخانه، طی سه سال کارکنان مدارس غیردولتی با گذراندن ۳۶۰ ساعت کارت صلاحیت‌های علمی معلمی را دریافت می‌کنند، از این‌رو در سال ۱۴۰۴ هیچ معلمی بدون این کارت حق تدریس در مدارس غیردولتی را ندارد.

علی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آموزش نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت بخشی بر فعالیت‌های آموزشی مدارس غیردولتی و بر اساس تأکیدات وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ویژه ارتقای توانمندی‌ها و صلاحیت‌های معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی کشور به استان‌ها صادر شد.

وی افزود: طبق بخشنامه و طی سه سال کارکنان مدارس غیر دولتی با گذراندن ۳۶۰ ساعت و شش پودمان کارت صلاحیت‌های علمی معلمی را دریافت می‌کنند، به نحوی که در سال ۱۴۰۴ هیچ معلمی بدون داشتن این کارت حق تدریس در مدارس غیردولتی را نخواهد داشت.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ادامه داد: دستورالعمل به مناطق و نواحی استان ابلاغ شد و در سامانه مشارکت‌های مردمی تمام کارکنان مدارس غیردولتی استان، تعداد ۲۱ هزار نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌ها با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمام رسته‌های مدارس غیردولتی پودمان اول را در سال جاری طی می‌کنند که شامل ۳۶ ساعت آموزش حضوری و ۲۴ ساعات تحت عنوان پروژه انجام خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: پروژه‌های این دوره‌های توسط اساتید دوره مشخص خواهند شد که فراگیران باید این پروژه‌ها را در مدت زمان تعیین شده ارائه دهند.

ثبت‌نام ۱۴ هزار نفر در دوره‌های توانمندسازی در اصفهان

وی با بیان اینکه سیاست کلی آموزش و پرورش در جهت ارتقای علمی و حرفه‌ای کارکنان مدارس غیردولتی در بازه زمانی سه سال است، گفت: طی این روند تمام کارکنان مدارس غیردولتی کارت صلاحیت علمی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند و در پایان سال ۱۴۰۴، هر یک از کارکنان مدارس غیردولتی بدون داشتن کارت صلاحیت در مدارس غیردولتی حضور نخواهند داشت و شرط حضور در مدرسه غیردولتی داشتن کارت صلاحیت است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار نفر از کارکنان مدارس غیردولتی استان در این دوره توانمندسازی ثبت‌نام و آمدگی خود را برای شرکت در دوره‌ها اعلام کرده‌اند، دوره‌های توانمندسازی به‌صورت پودمانی برگزار خواهد شد. سال جاری این دوره‌ها با پودمان یک آغاز خواهد شد؛ به‌طور کلی شش پودمان با سرفصل‌های شش ساحت سند تحول بنیادین طی سه سال برگزار خواهد شد.

وی افزود: ساحت شماره یک که سرفصل این پودمان‌ها است، برای تمام رسته‌ها شامل آموزشی، پرورشی و اجرایی و اعتقادی و عبادی مشترک است، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا خروجی این دوره‌ها معلمانی توانمند و دارای صلاحیت بالای حرفه‌ای و اعتقادی داشته باشیم.

حمیدی تصریح کرد: در پودمان اول، ۳۶ ساعت آموزش حضوری برگزار خواهد شد و ۲۴ ساعت نیز به‌صورت پروژه‌ای انجام می‌شود که در آینده‌ای نزدیک و با همکاری دانشگاه فرهنگیان و مرکز تحقیقات معلمان این دوره‌ها برگزار خواهد شد. کیفیت از اولویت‌های اجرایی این دوره‌ها است و به همین علت با حوزه علمیه تفاهم‌نامه منعقد شد تا برای ساحت‌های مختلف از حضور اساتید حوزه علمیه استفاده شود.

وی ضمن یادآوری اتمام پودمان اول تا پایان سال ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: اولین دوره پودمان اول برای مدیران در شهریورماه و در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود، پودمان‌ها بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی شده‌اند و اولین سرفصل آن ساحت اعتقادی و عبادی است که برای تمام رسته‌ها ارائه خواهد شد.

کد خبر 684811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.