برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۱۰ شهر استان کردستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، روز چهارشنبه هم‌زمان با اربعین حسینی در ۱۰ شهر استان کردستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با مراسم پیاده‌روی سیدالشهدا (ع) روز اربعین حسینی در استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در ۱۰ شهر استان کردستان از جمله شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه، دهگلان، کامیاران، دیواندره، بانه، مریوان و سروآباد با حضور عاشقان و دلدادگان به امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: این مراسم در شهر سنندج از مبدا مهدیه به مقصد حسینیه، در شهر بیجار از مبدا میدان جانبازان به مقصد امام‌زاده حمزه عرب، در شهر قُروه از مبدا خیابان بلال به مقصد امامزادگان هاجر و سارا، در شهر کامیاران از مبدا مسجد امام حسین (ع) به مقصد چهارراه اصلی شهر و در شهر سروآباد از مبدا موکب شهرستان به مقصد حسینیه این شهرستان برگزار خواهد شد.

مختاری‌نیا با اشاره به اینکه در شهرهای دیگری همچون دلبران، سریش‌آباد، دزج، توپ آغاج و یاسوکند نیز مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود، گفت: کسانی که در این آئین شرکت می‌کنند، افرادی هستند که از حضور در پیاده‌روی اربعین محروم مانده‌اند.

وی افزود: بر این اساس مراسم جاماندگان اربعین حسینی (ع) در شهرهای مختلف استان کردستان از ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه، پانزدهم شهریورماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 684809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.