سطل‌های مکنده استکهلم؛ آینده جمع‌آوری زباله

جمع‌آوری زباله‌ها، اغلب به علت تردد خودروهای مخصوص پسماند، آلودگی هوا و البته صوتی را به همراه دارد. استکهلم با ارائه راهکار هوشمندانه سطل‌های زیرزمینی مکنده، مشکلات مدیریت پسماند را به‌طور چشمگیری حل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سطل‌های زباله استکهلم با فناوری پیشرفته، می‌تواند زباله‌های شهری را از آپارتمان‌ها و ساختمان‌های تجاری با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت از طریق شبکه زیرزمینی لوله‌ها بمکد و در نتیجه نیازی به کامیون‌های جمع‌آوری زباله را از بین ببرد.

این سیستم جدید منظره شهر را زیباتر کرده است و باعث تمیزی عمومی شهر شده است، زیرا نیاز به سطل‌های چرخ‌دار را که به‌ویژه در تابستان به دلیل سرریز شدن آنها مشکل عظیمی به‌شمار می‌رفت، از بین برده است. راه‌حل هوشمند سطل‌های مکنده، همچنین به جلوگیری از ترافیک کمک کرده است و با کاهش چشمگیر خودروهای جمع‌آوری زباله، به کاهش انتشار کربن ناشی از ترددهای چندباره این خودروها کمک بسیاری کرده است.

سطل‌های مکنده استکهلم؛ آینده جمع‌آوری زباله

خالی کردن سطل‌های کنار جاده‌ای از طریق مکش پرقدرت، تنها چند دقیقه طول می‌کشد و در نتیجه یک عملیات جمع‌آوری زباله پایدار و کارآمد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌سازد.

زباله‌هایی که از طریق ورودی‌های منفرد در سراسر نقاط سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند به یک محفظه زیرزمینی سقوط می‌کنند. پس از فعال شدن پمپ خلأ، این ضایعات از طریق یک شبکه لوله، مکیده می‌شودو به «هم‌فِشُرها» (دستگاهی که زباله را به هم می‌فشارد و تبدیل به بسته‌های کم‌حجم می‌کند) در مرکز مربوطه تحویل داده می‌شود و در آنجا برای بازیافت ساماندهی می‌شوند. این سطل‌های عایق صدادار دو بار در روز فعال می‌شوند که می‌تواند هر نوع زباله را تا ۴۳.۵ مایل در ساعت جابه‌جا کند.

سطل‌های مکنده استکهلم؛ آینده جمع‌آوری زباله

این سیستم‌ها به‌طور مداوم و دقیق توسط شهرداری نظارت می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ زباله‌دانی سرریز نخواهد شد؛ با این کار، بو، حشرات و حیوانات موذی که مشکل اغلب سطل‌های سنتی است، از بین برده می‌شود و خیابان‌ها تمیزتر می‌شود.

سوئد به عنوان اولین کشور در جهان شناخته می‌شود که قانون حفاظت از محیط زیست را در سال ۱۹۶۷ تصویب کرد، همچنین میزبان اولین کنفرانس سازمان ملل در مورد محیط زیست جهانی در سال ۱۹۷۲ بود. استکهلم در سال ۱۹۶۱ اولین سیستم زباله با نیروی هوا را در بیمارستانی در خارج از استکهلم نصب کرد و در دهه ۱۹۷۰ شروع به نصب لوله‌هایی برای جمع‌آوری زباله‌های محله‌ای در بخش‌هایی از استکهلم کرد.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ سیستم مکنده زباله در استکهلم وجود دارد که به حدود ۱۲۰ هزار خانوار _تقریباً ۲۰ درصد از شهر_ خدمات می‌دهد.

سطل‌های مکنده استکهلم؛ آینده جمع‌آوری زباله

کد خبر 684788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.