سازمان‌ها برای دریافت اسناد حدنگاری اراضی تحت تملک خود اقدام کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نهادها، ادارات و سازمان‌های دولتی از سال‌ها قبل مکلف شده‌اند اسناد اراضی تحت تملک خود را دریافت کنند و انتظار می‌رود سازمان بازرسی نیز برای نظارت به این بخش ورود کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضائی استان کرمان با تاکید بر اجرای قانون جامع حدنگار در استان اظهار کرد: اجرای این قانون در بخش اندکی از اراضی استان باقی مانده است که این اقدام باید با رفع مشکلات و موانع موجود تکمیل شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح جامع حدنگار این است که تمام اراضی کشور سند حدنگار و تک برگ داشته باشد، افزود: نهادها، ادارات و سازمان‌های دولتی از سال‌ها قبل مکلف شده‌اند اسناد اراضی تحت تملک خود را دریافت کنند و انتظار می‌رود سازمان بازرسی برای نظارت به این بخش ورود کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر همکاری هرچه بیشتر مدیران اجرایی استان برای اجرای قانون جامع حدنگار تأکید کرد و ادامه داد: قرارگاه اجرای قانون حدنگار باید به ریاست استاندار کرمان تشکیل شود و امور مربوطه را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام حمیدی به سفر هیئت نظارت قوه قضائیه به استان کرمان اشاره و اضافه کرد: این سفر به‌خوبی برگزار شد و انتظار می‌رود پیگیری‌های لازم از سوی مدیران دستگاه‌ها به منظور رفع مشکلات انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان در آینده‌ای نزدیک تصریح کرد: به‌طور قطع در این سفر تمام مشکلات استان حل نمی‌شود، اما بخش زیادی از مشکلات و مسائل این استان پیگیری شده است و رفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین کنگره انسانی در دنیای امروز رقم می‌خورد و افراد با هر ملیت، زبان، نژاد و رنگ با شعار «حب الحسین یجمعنا» دور هم جمع می‌شوند و این حماسه بزرگ را می‌آفرینند، گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین فضای کشور اسلامی ایران و کشور عراق را تحت تأثیر خود قرار داده است و بسیاری افراد یا در این کنگره عظیم شرکت کرده‌اند یا از زائران پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیاده‌روی اربعین، افزود: آئین پیاده‌روی اربعین قدمت طولانی در بین مردم عراق دارد و پس از سقوط رژیم بعث و هماهنگی‌های انجام شده میان ایران و عراق به صورت گسترده‌تری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی این برنامه مردمی بودن آن است که نشان می‌دهد مردم در هرجایی حضور داشته باشند، موفقیت ایجاد خواهد شد.

کد خبر 684752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.