الگوی استاندارد برای گودبرداری‌های ساختمانی ایجاد شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: با توجه به جنس خاک در بیشتر شهرهای استان خوزستان، نیازمند الگوی استاندارد برای گودبرداری‌های ساختمانی هستیم.

هدایت‌الله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع تخریب و گودبرداری از منظر حقوق عامه و مشکلات مرتبط از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، با توجه به اینکه گودبرداری یکی از پرخطرترین مراحل اجرایی در فرایند احداث ساختمان است، به منظور حصول اطمینان از اجرای اصولی و ایمن گودبرداری‌های ساختمان استفاده از پیمانکاران دارای تخصص گودبرداری، به‌طور قطع تأثیر بسزایی در کاهش خطرات احتمالی در سطح شهر خواهد داشت.

وی افزود: پیرو دستورالعمل اجرایی ابلاغی سال ۱۳۹۲ از سوی وزارت راه و شهرسازی با هدف ساماندهی پیمانکاران گودبرداری، سازوکار اجرایی شرکت‌های ذی‌صلاح برای انجام امور تخریب و گودبرداری در حال تدوین است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت کیفیت در ساختمان‌سازی اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفیت ساختمان نیاز است در تمام ارکان آن از طراحی تا اجرا، کیفیت و استانداردهای لازم رعایت شود، چراکه کیفیت طی فرایند حاصل می‌شود و نباید کیفیت را فقط در محصول جست‌وجو کنیم.

زارع‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش مهندسان و عوامل اجرایی پروژه‌های ساختمانی و آگاه‌سازی آن‌ها از آثار و تبعات مخرب یک بنای ناایمن و غیراستاندارد، به‌منظور افزایش سطح کیفی ساختمان‌های شهری هستیم.

کد خبر 684751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.