بروکرهای فناوری به نمایشگاه «فن‌نما» می‌آیند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در نمایشگاه فن‌نما که از دهم تا دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود، پاویون‌های مختلفی در زمینه تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری، بروکرهای فناوری، علمی و تحقیقاتی، صادرات و واردات، رسانه و انتشارات حوزه فناوری، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها پیش‌بینی شده است.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه «فن‌نما» از دهم تا دوازدهم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده است تا هم‌زمان با جایزه مصطفی به دانشمندان در این حوزه جوایزی اعطا شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهایی که برای اصفهان در سند آمایش تعریف شده، محور علم و فناوری است، افزود: سه روز پایانی نمایشگاه که هم‌زمان با برگزاری جایزه مصطفی است، این امکان را ایجاد می‌کند تا میهمانان خارجی که در این برنامه حضور دارند، از دستاوردهای فناورانه بازدید کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه ابزاری است تا بتوانیم همگرایی و هم‌افزایی بین ذی‌نفعان را ایجاد کنیم، البته در کنار نمایشگاه رویدادهای سرمایه‌گذاری و ترویجی را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور شهرهای خواهر خوانده در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه به تقسیم‌بندی موضوعات کلان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه محیط زیست، اصفهان پیش رو که موضوع شهر هوشمند را دنبال می‌کند، ساختمان و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش‌بنیان که در این عرصه فعالیت دارند، حوزه صنایع خلاق، نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و صنایع وابسته، حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، سلامت و فناوری‌های زیستی و ماشین‌سازی پرداخته شد، همچنین برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند.

ابراهیمی افزود: در نمایشگاه فن‌نما پاویون‌های مختلفی در زمینه تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، بروکرهای فناوری، علمی و تحقیقاتی، صادرات و واردات، رسانه و انتشارات حوزه فناوری و شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در این نمایشگاه و حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دیگر رخدادهای مربوط به نمایشگاه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای نمایشگاه فن‌نما هزینه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون با ۳۲ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما قرارداد منعقد و با کشورهای عراق، عمان و کره‌جنوبی نیز برای حضور در نمایشگاه رایزنی شده است.

کد خبر 684744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.