استفاده از اسکوتر برقی در پاریس ممنوع شد

طرح ممنوعیت از استفاده از اسکوترهای برقی در خیابان‌های پاریس از تاریخ 31 آگوست 2023 اجرایی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان پاریس در آوریل ۲۰۲۳ با اکثریت قاطع به ممنوعیت اسکتورهای برقی اجاره‌ای در خیابان‌ها رأی دادند، این ممنوعیت به صورت رسمی از ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ اجرایی شد و تغییر قابل‌توجهی را در چشم‌انداز حمل‌ونقل شهر رقم زد.

در رفراندوم شهروندان که در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۳ برگزار شد، ۸۹.۰۳ درصد از ۱۰۳۰۸۴ شرکت‌کننده به حضور اسکوترهای اجاره‌ای در شهر رأی منفی دادند.

بر اساس قانون ممنوعیت استفاده از اسکوترهای برقی در خیابان‌های پاریس، نیمه شب ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تقریباً ۵۰۰۰ اسکوتر برقی از خیابان‌های شهر جمع‌آوری شد.

به نظر می‌رسد که بیشتر مکان‌های تعیین شده برای پارک اسکوترها دوباره به پارکینگ دوچرخه تبدیل می‌شود، این ممنوعیت نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در رویکرد شهری است.

شهروندان پاریس در مورد ایمنی و بی‎نظمی ناشی از استفاده از اسکوترهای برقی در خیابان‌ها ابراز نگرانی کرده بودند، به همین دلیل یک رفراندوم شکل گرفته بود؛ این ممنوعیت به عنوان بخشی از تلاش‌های شهر برای تغییر شکل اکوسیستم حمل‌ونقل شهری، ترویج گزینه‌های تحرک پایدار و رسیدگی به چالش‌های روبه رشد ناشی از اسکوترهای الکتریکی مشترک صورت می‌گیرد.

انتظار می‌رود ممنوعیت استفاده از اسکوترهای برقی که به تازگی در شهر پاریس اجرایی شده است، تغییرات قابل‌توجه و طولانی مدتی در نحوه رفت‌وآمد در شهر ایجاد کند.

برخی مقامات شهری اعلام کردند که با اجرای طرح ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی، حمل‌ونقل سبز دچار اختلال می‌شود، این طرح تأثیر مستقیمی بر سفر ۴۰۰ هزار نفر در ماه خواهد داشت که ۷۱ درصد آن‌ها شهروندان ۱۸ تا ۳۵ سال هستند؛ بنابراین این اقدام را یک گام رو به عقل برای حمل‌ونقل پایدار در پاریس در نظر گرفتند.

این ممنوعیت منجر به افزایش حداکثر ۱۰۰۰۰ جابه‌جایی با خودروی شخصی در روز می‏‌شود؛ اجرای طرح یادشده تا حدودی گمراه‌کننده است، زیرا مالکان اسکوترهای برقی را تحت تأثیر قرار نداده است، بنابراین ممکن است این طرح افراد را تشویق به خرید اسکوترهای الکتریکی شخصی کند.

کد خبر 684696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.