سید محسن حمزهلو در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم افزایش ترانزیت کالا و ده برابر شدن تردد زائرین از پایانه مرزی تمرچین است که در این راستا اولویت اول تأمین زیرساختها است.
وی افزود: امروز با افتخار اعلام میکنیم که از ماکو تا تکاب ۴۰ کارگاه عمرانی در تمام محورهای مواصلاتی استان فعال هستتد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به عنوان محل گذر زائران پنج استان کشور و زائرین کشورهای خارجی تعیین شده و با توجه به حجم استفاده از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بهویژه در حوزه نقده و پیرانشهر مجبور به گسترش آنها از لحاظ کمیت و کیفیت هستیم.
وی تصریح کرد: اولین اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان در سطح کلان اتمام کریدور غرب کشور و اتصال ماکو به بندر امام خمینی (ره) است که ۱۵۳۰ کیلومتر طول داشته و یک سوم آن در استان آذربایجان غربی است.
حمزهلو ادامه داد: مزیت مهم آذربایجان غربی مرزی بودن آن و پایه و اساس استفاده از این مزیت توسعه جادههای استان است.
وی با اشاره به توسعه جادههای استان در مسیر تردد زائرین حسینی ادامه داد: محور حیدرآباد تا تمرچین با توجه به حجم ترانزیت کالا و استفاده زائران در مقیاس بزرگراهی چهار بانده احداث میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص سایر پروژهها نیز اظهار کرد: ارتقای محور خوی چالدران و تعیین تکلیف قطعه سوم آزادراه تبریز به ارومیه بر اساس مصوبه هیئت دولت در برنامههای آینده اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.
وی گفت: در جنوب آذربایجان غربی محور سه راه محمدیار به بناب و سردشت به بوکان جزو برنامههای اولویت دار راه و شهرسازی است.
حمزهلو خاطرنشان کرد: توسعه ریلی در آذربایجان غربی را با توجه به فراهم بودن زیرساختها مدنظر قرار داده و در این راستا اتصال ایستگاه راهآهن نقده به تمرچین و ایستگاه ارومیه به سلماس و تبریز را پیگیری میکنیم.
نظر شما