تداوم فعالیت‌های عمرانی پس از اربعین حسینی

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت خدمت‌رسانی در چذابه و شلمچه قابل قبول است، گفت: تکمیل پروژه‌ها پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت، فعالیت عمرانی و زیرساختی مانند راه، حمل و نقل، راه آهن و پل‌سازی‌ها در پایانه‌های مرزی تنها مختص به اربعین حسینی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی محراب، امروز شنبه _یازدهم شهریورماه_ در جلسه جمع‌یندی سفر معاون اول ریاست جمهوری به استان خوزستان که در مرز بین‌المللی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در استان صورت گرفت، روند انجام امور تسهیل شد، به گونه‌ای که همه آماده خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) شدند و مشکل خاصی در شلمچه و چذابه به وجود نیامد.

وی افزود: عملکرد در چذابه و شلمچه قابل قبول است و با تمهیداتی که برای سال آینده باید در نظر بگیریم، اندک مشکلات باقی مانده کاهش خواهد یافت.

استاندار خوزستان از ادامه روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و اضافه کرد: تکمیل پروژه‌ها پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت، فعالیت عمرانی و زیرساختی مانند راه، حمل‌ونقل، راه‌آهن و پل‌سازی‌ها در پایانه‌های مرزی تنها مختص به اربعین حسینی نخواهد بود.

وی با اشاره به به‌کارگیری ون در مرز چذابه، افزود: مسئله حمل‌ونقل برای بازگشت زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای هستیم.

حسینی محراب تاکید کرد: موکب‌داران در خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) سنگ تمام گذاشتند و اقدامات آن‌ها ستودنی است.

نقش مهم اتاق‌های سرد در خدمت‌رسانی به زوار

وی با اشاره به عملکرد شایسته بهداشت و درمان کشور در این ایام تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تأمین و تجهیز عملکرد خوبی داشت و تاکنون مشکلی دیده نشده است، اتاق‌های سرد کمک بسیار شایسته‌ای به جلوگیری از گرمازدگی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودند و در سال آینده باید به صورت قوی‌تر شکل گیرند.

استاندار خوزستان گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی عملکرد خوبی را برای تأمین امنیت زوار نشان دادند؛ قرارگاه مشترک با کشور عراق نیز حاصل بسیار خوبی داشت و مشکلات به سرعت برطرف می‌شد.

وی با تشکر از خبرنگاران استان جهت پوشش اخبار مرزی خاطرنشان کرد: خبرنگاران نیز در این مدت تلاش مضاعفی داشتند و اخبار اربعین را به خوبی پوشش دادند، اما هر چه در این راستا تلاش کنیم، کم است؛ زیرا دشمنان می‌خواهند اربعین بی‌اثر باشد، بنابراین باید مسئله اربعین در تلویزیون، رسانه، تبلیغات و … پررنگ‌تر شود.

حسینی محراب توضیح داد: این نخستین بار در دنیا است که پناهنده‌ها در کمترین فرصت وارد کشور شدند؛ دولت جمهوری اسلامی به آن‌ها اجازه داده است تا با داشتن گذر مرزی از کشورشان عبور کنند و در عراق زیارت کرده و بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه جاده اهواز خرمشهر باید با جدیت بیشتر دنبال شود، گفت: پل‌های آبادان و خرمشهر باید ترمیم و استحکام بیشتری پیدا کنند.

کد خبر 684674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.