دولت مصمم به رفع مشکلات صنعتگران است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کم کردن موانع و رعایت قانون تلاش می‌کنیم تا صنعتگران مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی امروز_شنبه، یازدهم شهریورماه_ در جریان سفر دو روزه به استان مرکزی در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس مپنا اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گام‌های دولت سیزدهم در حمایت از صنایع بلند است، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها برای رفع مشکلات این بخش که نقش مؤثری در توسعه کشور دارد، به کار گرفته شده است.

وی افزود: البته با توجه به مشکلات بسیاری که صنعتگران ما امروز با آن مواجه هستند، باید این خدمت و تقویت با سرعت و توان مضاعفی انجام شود.

وزیر صمت ادامه داد: دولت مصمم به رفع مشکلات صنعتگران است و به ایجاد فضایی تازه برای رونق تولید و شکوفایی صنعت بسیار امید دارد.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با وزرا و کابینه دولت فصل‌الخطاب است، اضافه کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب، مهار تورم از مسیر رشد تولید میسر می‌شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه کالایی که در داخل تولید می‌شود و از کیفیت کافی برخودار است مورد حمایت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: حمایت کافی از صنایع داخلی ضروری است، اما نیازهای کشور هم باید تأمین شود.

وی ادامه داد: توازن و تنظیمات باید به نفع تولیدات داخلی به نحوی سازماندهی شود که صنایع کشور که دستاورد اصلی آن‌ها ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای جامعه است، با مشکل مواجه نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیشتر مشکلات فعالان اقتصادی کشور مشابه و به یک مشکل عمومی تبدیل شده است، تصریح کرد: باید با راه‌حل‌های موجود و براساس قانون این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکل کاهش سرمایه‌گذاری، پدیده جهانی است و در کشور و استان مرکزی هم این مشکل وجود دارد.

علی‌آبادی گفت: البته باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد و تنها به کمک دولت اکتفا نکرد، بدون شک رشد بخش خصوصی به رشد و ارتقای تولید و صنعت کشور می‌انجامد و می‌تواند مسائل و مشکلات صنعتگران و واحدهای صنعتی را به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند وام برای سرمایه در گردش را فراهم کند و شرایطی را مهیا سازد تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر 684663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.