اتصال بیش از ۱۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به شبکه اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در دولت سیزدهم ۱۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود رادمنش، اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به برقراری عدالت ارتباطی در نقاط دور افتاده و محروم استان داشته است.

وی با اشاره به اتصال بیش از ۱۰۶ روستای بالای بیست خانوار استان در دولت سیزدهم به شبکه اینترنت، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اعم از اعتبارات ملی و اعتبارات اپراتورها در نقاط شهری و روستایی استان به منظور توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت پذیرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، رشد دسترسی روستاهای بالای بیست خانوار استان را در دو سال اخیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از این نظر در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم دسترسی روستاهای استان به ارتباط پایدار، افزود: سایت ارتباطی روستای دلی باریک با پیمانکاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به نمایندگی از طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی در شهرستان چرام، به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

رادمنش با بیان اینکه در هفته دولت پنج پروژه ارتباطی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ‌زنی شد، گفت: مجموع اعتبار همه پروژه‌های این شهرستان اعم از افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت ۲۲۴ میلیارد ریال است که ظرف چند ماه آینده همگی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان باشت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

کد خبر 684662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.