رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص) برگزار می‌شود

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص) را برگزار می‌کند. این مسابقه روایت‌گری علمی با تمرکز بر حوزه‌های جایزه مصطفی (ص) است، به این‌ ترتیب به بهترین آثار رسیده که از طریق تولید محتوا موضوعات علم و فناوری را به بهترین شیوه، روایت علمی‌رسانه‌ای کنند، جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد علم و فن‌آوری مصطفی (ص)، بنیاد علم و فن‌آوری مصطفی (ص) به‌مناسبت «پنجمین آئین اعطای جایزه مصطفی (ص)» فضایی فراهم کرده است تا علاقه‌مندان بتوانند به‌عنوان رصدگران علم و فناوری از این موضوعات روایت علمی‌رسانه‌ای داشته باشند.

این رقابت در سه مرحله با محوریت تولید محتوای چندرسانه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی با تمرکز بر موضوعاتی همچون فلسفه جوایز علمی، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، علوم پایه و مهندسی روایت رسانه‌ای در هر یک از قالب‌های یادداشت، گزارش، اینفوگرافیک، پادکست، و ویدئوکلیپ تولید خواهند کرد.

حضور و رصدگری در پنجمین «هفته جایزه مصطفی (ص)»، اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی و جوایز نقدی برای سه نفر برتر به‌میزان ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیون تومان از جوایز رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص) است.

همچنین رصدگران برگزیده می‌توانند از ششم تا دوازدهم مهرماه در «پنجمین آئین اعطای جایزه مصطفی (ص)» برخی از برترین دانشمندان جهان اسلام در شهر اصفهان را همراهی کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رقابت نخست از هفته اول شهریور تا هفته اول مهرماه، پنجمین آئین اعطای جایزه مصطفی (ص) از ششم تا ۱۲ مهر با حضور رصدگران برگزیده، رقابت دوم از پانزدهم مهرماه تا پانزدهم آذرماه است.

علاقه‌مندان به‌منظور شرکت در این رقابت باید برای ثبت‌نام به اینجا مراجعه کنند.

رقابت رصدگران جایزه مصطفی (ص) برگزار می‌شود

همچنین شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه رقابت به شماره ۰۲۱۶۶۳۰۴۵۲۴ یا ۰۹۹۳۶۴۴۰۹۰۲ در ارتباط باشند.

بر اساس این گزارش، بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و مأموریت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزه‌ای علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان شکل گرفت. این جایزه ۵۰۰ هزار دلاری به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر باشد. از جمله برگزیدگان نامی جایزه در ادوار گذشته می‌توان به دکتر اوگور شاهین اشاره کرد که در زمینه توسعه و آزمایش بالینی واکسن‌های درمان سرطان بر اساس mRNA فعالیت دارد و دستاوردهای وی در نهایت به ساخت واکسن فایزر منجر شد.

کد خبر 684640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.