دودزدگی در ساختمان ۱۰۵ واحدی شهرک کشوری و تخلیه ۶۰ نفر از ساختمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از دودزدگی در ساختمان ۱۰۵ واحدی شهرک کشوری و تخلیه ۶۰ نفر از ساختمان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حادثه دودزدگی در یک مجتمع مسکونی ۱۵ طبقه دارای ۱۰۵ واقع در شهرک شهید کشوری ساعت ۱۲:۲۰ امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ به واحدهای امدادی مربوطه گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله پنج ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان به همراه تجهیزات لازم از جمله نردبان بلندمرتبه و تجهیزات اطفای حریق به همراه دو واحد اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ایمن‌سازی محل انجام و حدود ۶۰ نفر از ساختمان تخلیه شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران امدادی در محل حادثه مشخص شد دود انتشاریافته در ساختمان از طبقه سوم این مجتمع که خالی از سکنه بوده، نشئت گرفته است.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به عواقب جبران‌ناپذیر حریق در مجتمع‌های مسکونی، تصویب شده که سیستم‌های برخط اعلام اطفای حریق در تمام ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی نصب شود.

وی اضافه کرد: اتفاقاتی از جمله حریق امروز زنگ خطری برای تمام مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه است و ارزیابی‌های ایمنی تمام مجتمع‌های مسکونی باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: هیئت‌مدیره مجتمع‌های مسکونی موظف است که سیستم‌های اعلام اطفای حریق داشته باشد، همچنین پایان کار و مجوز آتش‌نشانی از نظر مسائل اطفای حریق داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه می‌توانست حادثه‌ای خاص باشد و منجر به خسارت جانی شود، افزود: بر اساس هشدارهای ابلاغی باید در ۳۰۰ نقطه اصفهان شیرهای هیدرانت نصب شود و لازم است شرکت آب و فاضلاب و آتش‌نشانی در این خصوص اقدام کنند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: کارگروه پایش ساختمان‌های آسیب‌پذیر و ایمنی آنها تشکیل و لزوم انجام ارزیابی‌ها به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، همچنین اداره کل راه و شهرسازی موظف است که ساختمان‌های بلندمرتبه را از نظر ایمنی ارزیابی کند و نواقص را هشدار دهند.

کد خبر 684632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.