سیل ۱۷۰ میلیارد تومان به مشگین‌شهر خسارت وارد کرد

فرماندار مشگین‌شهر از آسیب ۱۹ روستای این شهرستان بر اثر وقوع سیل خبر داد و گفت: سیل در این شهرستان ۱۷۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

به گزارش ایمنا، شهرام محمدی اظهار کرد: در اثر بارش باران به صورت رگباری در شهرستان مشگین‌شهر و طغیان رودخانه‌های اهرچایی و مشگین چایی، ۱۹ روستای بخش‌های مرکزی، قصابه و مرادلو دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اهرچای در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است و روستاهای واقع در مسیر اهرچای در محدوده مشگین‌شهر دچار آب‌گرفتگی کامل شدند، خاطرنشان کرد: براثر طغیان مشگین چایی ۹ روستای بخش مرکزی شامل حاجی لو، جبدرق، توبنق، دوست بی‌گلو، صاحب دیوان، کوجنق و ساریخانلو، عربلو و آق درق، ۵ روستای بخش قصابه شامل خانکندی، آق دیوار، نیاز سویی، خان باجی و ساطی علیا و ۴ روستای بخش مرادلو شامل کنچوبه، مشیران، چرچلو و قره آغاج کلان خسارت‌های فراوانی را متحمل شدند.

فرماندار مشگین‌شهر تصریح کرد: خسارات به مزارع و باغات، شالیزارها و صیفی‌جات وارد شده است که بخش عمده‌ای از این زمین‌ها در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند.

محمدی افزود: در مواردی جاده بین مزارع و بین روستایی و همچنین برخی از پل‌های روستایی و معابر روستایی دچار آسیب شدند.

فرماندار مشگین‌شهر ضمن اشاره به اینکه چند مورد منزل مسکونی نیز دچار آسیب شدند، گفت: از اولین لحظه وقوع سیل ستاد مدیریت بحران در صحنه حضور داشتیم و توانستیم مدیریت مناسبی را برای جلوگیری از تلفات انسانی داشته باشیم و خوشبختانه هیچ تلفات انسانی رخ نداد.

وی تاکید کرد: در روز اول راه بین روستاهای کوجنق و خانکندی بازگشایی شد و همچنین نان مورد نیاز روستای خانکندی تأمین و برای سه خانواده‌ای که منزل آنها دچار آسیب شده بود پتو و سایر اقلام مورد نیاز ارسال شد

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: عصر روز اول، برق و گاز قسمتی از روستای خانکندی قطع شده بود که با تلاش همکاران برق و گاز این روستا نیز وصل شد، همچنین اصلاح پل‌ها، لایروبی معابر روستایی و اقدامات ضروری دیگر نیز انجام شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه منبع آب شرب این روستاها به‌طور عمده چاه است، در جریان وقوع سیل این چاه‌ها با پر شده و امکان استفاده نداشتند و از روز حادثه تا امروز خدمات متعددی از جمله آبرسانی با تانکر و ارائه آب بسته‌بندی شده بهداشتی انجام شد.

وی در خصوص برآورد خسارات ناشی از سیل اظهار کرد: در بخش کشاورزی در حدود ۸۳ میلیارد تومان، در بخش آب ۴۰ میلیارد تومان، در بخش آب و فاضلاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در بخش راهداری ۱۰ میلیارد تومان، در بخش مسکن ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در بخش شیلات ۵ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

فرماندار مشگین‌شهر ضمن اشاره به اینکه ۱۲ مورد منزل مسکونی در اثر سیلاب دچار آسیب شدند، تصریح کرد: در مجموع در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل در شهرستان مشگین‌شهر برآورد شده است.

محمدی از بازسازی دو منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد از این هفته خبر داد و گفت: در صورت تأمین ماشین‌آلات راهسازی در روزهای آتی مشکلات مربوط به راه‌های بین روستایی و بین مزارع نیز رفع می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 684624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.