«نایسر» محصول کم‌توجهی مدیریت شهری از ۲۵ سال گذشته تاکنون است

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج محصول کم‌توجهی و بی‌مهری مدیریت شهری از ۲۵ سال گذشته تاکنون است و اگر مسئولان وقت زمین‌های این منطقه را به حالت شهری در می‌آوردند، امروز شاهد یکی از بهترین شهرک‌های خاورمیانه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز ابراهیم‌آبادی امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر سنندج که با موضوع بررسی مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم برخوردار برای اولین بار در شورای دور ششم سنندج ایجاد شد و در سال سوم فعالیت این دوره از شورا، تاکنون سه جلسه از این کمیسیون برگزار شده که به مشکلات نواحی منفصل شهری ننله و نایسر اختصاص یافته است.

وی افزود: جلسه امروز به مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر اختصاص یافته است تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک را در راستای حل مشکلات این ناحیه برداریم و موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم برخوردار شورای شهر سنندج ادامه داد: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج محصول کم‌توجهی و بی‌مهری مدیریت شهری از ۲۵ سال گذشته تاکنون است که اگر مسئولان وقت زمین‌های این منطقه را به حالت شهری در می‌آوردند ما امروز شاهد یکی از بهترین شهرک‌های خاورمیانه بودیم.

وی اضافه می‌کند: سدسازی، مهاجرت از روستاها و نبود گنجایش مرکز استان برای اسکان همه خانوارها موجب رشد پدیده حاشیه نشینی شده است که البته این مشکل فقط مختص به استان کردستان نیست، اما در مرکز استان، ما بیشتر از سایر نقاط با این پدیده روبرو هستیم و در حال حاضر سه ناحیه منفصل شهری ننله، نایسر و حسن‌آباد در شهر سنندج وجود دارد.

«نایسر» محصول کم‌توجهی مدیریت شهری از ۲۵ سال گذشته تاکنون است

نایسر بی‌بهره از خدمات شهری

ابراهیم آبادی با بیان اینکه ناحیه نایسر از خدمات بسیاری بی‌بهره است، افزود: در سال گذشته این ناحیه حدود ۱.۵ میلیارد تومان درآمد داشته است در صورتی که بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: شاید رفع مشکلات این ناحیه بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشد که این از عهده شهرداری سنندج خارج است.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر سنندج تصریح کرد: فعالیت مشاوران املاک بدون پروانه در ناحیه نایسر افزایش یافته است که این مسئله موجب ساخت و سازهای غیرمجاز و افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن در این ناحیه شده است و سازمان صمت باید بازرسی و نظارت خود را در این مورد بیشتر کند.

وی تاکید کرد: اتحادیه مشاوران املاک باید پای کار بیایند و از فعالیت واحدهای بدون پروانه جلوگیری کنند و یا این واحدها نسبت به صدور مجوز خود اقدام کرده و در چارچوب قانون فعالیت کنند.

ضرورت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در نایسر

ابراهیم آبادی با اشاره به اینکه نایسر حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در این ناحیه فقط دو مرکز بهداشت فعالیت می‌کنند که لازم است تجهیزات لازم را برای رفاه حال مردم فراهم کنند.

وی ادامه داد: ناحیه نایسر فاقد پزشک متخصص و فوق تخصص است و ضروری است حداقل سه روز در هفته پزشک متخصص در این ناحیه فعالیت داشته باشد.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر سنندج ایجاد ۲ بازارچه برای فعالیت مردم را از دیگر خواسته‌های شورای شهر سنندج در ناحیه نایسر مطرح کرد و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان منابع طبیعی دو لکه از ناحیه نایسر برای بحث ایجاد بازارچه و فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی مردم این منطقه اختصاص یابد.

بهزاد شریفی پور، مدیرکل منابع طبیعی کردستان نیز در این جلسه قول مساعد داد که اگر نقاطی که برای بحث ایجاد بازارچه و یا فضای سبز در نایسر انتخاب می‌شوند در محدوده وظایف و اختیارات این سازمان باشند حتماً همکاری لازم را داشته باشند.

پیام راست‌بین از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر پزشک عمومی، دندانپزشک و ماما در ناحیه نایسر مشغول به فعالیت هستند اما فعالیت پزشکان متخصص نیازمند ایجاد مطب‌های شخصی و همکاری بخش خصوصی است که در این راستا قرار است یک مجتمع پزشکی را بخش خصوصی در این ناحیه دایر کند.

امیرحسین جمشیدی معاون اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی هر چند که تمرکز خود را در حال حاضر بر بحث مسکن ملی گذاشته است اما در کنار آن، مسئله بازآفرینی شهری نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به نحو احسن خدمات به مردم ارائه شود.

وی افزود: از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی ایران تاکنون اعتبارات خوبی به نایسر اختصاص یافته است که ایجاد سینما، کتابخانه و ۲ مدرسه از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است اما در آینده باز هم برای رفع مشکلات این ناحیه همکاری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، کمبود فضای آموزشی، ورزشی، درمانی، آسفالت نبودن کوچه‌ها و معابر، وجود اصناف مزاحم و ضعف زیرساخت‌های آب و برق و گاز از جمله دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح و قرار شد جلسه آتی این کمیسیون به این مسائل اختصاص یابد.

کد خبر 684616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.