جزئیات مأموریت ویژه رئیس‌جمهور به شهردار تهران اعلام شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جزئیات مأموریت ویژه رئیس‌جمهور به شهردار این کلان‌شهر را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محمدامین توکلی‌زاده امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر انتخاب زاکانی شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شود آیا کل آسیب‌های اجتماعی شهر تهران برعهده نماینده ویژه رئیس جمهور قرار گیرد یا تنها بخشی از مسئولیت برعهده این نماینده باشد.

وی با بیان این‌که ۳۵ آسیب در این جلسه مطرح شد، افزود: مباحث مفصلی در خصوص این‌که کدام آسیب برعهده نماینده ویژه رئیس‌جمهور گذاشته شود، انجام شد و بعضی از دستگاه‌ها معتقد بودند حالا که یک جایگاه ویژه برای مسئله آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده و رئیس‌جمهور اختیاراتی به نماینده خود منتقل کرده است، این نماینده ویژه رفع و ساماندهی ۳۵ آسیب اجتماعی را برعهده گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: البته معنای نماینده ویژه این نیست که مسئولیت این آسیب‌ها با این فرد باشد، بلکه نماینده ویژه مسئول هماهنگی، پیگیری و گزارش دادن به رئیس‌جمهور است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر تمام دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام دهند و نماینده ویژه رئیس‌جمهور از این دستگاه‌ها کارهایشان را پیگیری می‌کنند و گزارش آن را به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهد تا خلأ‌های قانونی را رفع شود.

توکلی‌زاده تصریح کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت قرار شد که ساماندهی پنج آسیب اصلی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مقرر شد که نماینده ویژه رئیس‌جمهور بر این پنج آسیب متمرکز شود و در حکم نماینده ویژه رئیس‌جمهور هم این پنج آسیب ذکر شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه زمانی کار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در آسیب‌های اجتماعی شهر تهران آغاز می‌شود، اضافه کرد: قرار است نماینده رئیس‌جمهور برای این کار شورایی را تشکیل دهد و دستگاه‌های مسئول برای هر کدام از این آسیب‌ها، فرا خوانده می‌شوند.

توکلی‌زاده گفت: برای تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نامه زده شده است که برنامه خود را ارائه، همچنین گزارش اقدامات را نیز بدهند. دستگاه‌ها باید توصیفشان را از وضعیت موجود ارائه کنند، پس از این مراحل جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به‌تازگی هیئت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، علیرضا زاکانی، شهردار تهران را به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران در حوزه‌های (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آن‌ها) در پایتخت، منصوب کرد.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 684613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.