توجه به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار اصفهان؛ رویکرد اصلی برنامه‌های جشنواره

مدیر اجرایی سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوان در اصفهان با تاکید بر اجرای رویدادهای محله‌محور در این دوره از جشنواره گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودک توجه به کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار اصفهان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، جلسه مدیر اجرایی جشنواره کودک در اصفهان با مسئولین کمیته برنامه‌های شهری و کمیته برنامه‌های محلی و منطقه‌ای برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رؤسای ادارات فرهنگی مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، میثم بکتاشیان، مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک در اصفهان با اشاره به اولویت برنامه‌های محله‌محور با رویکرد امیدآفرینی و ایجاد نشاط و شادابی برای کودکان و نوجوانان محله‌های شهر اصفهان به‌ویژه کودکان و نوجوانان ساکن در نقاط کم برخوردار افزود: رؤسای ادارات فرهنگی مناطق باید با برنامه‌ریزی دقیق، همچنین با خلاقیت و نوآوری، برنامه‌هایی را در حوزه‌های جنبی جشنواره با امیدآفرینی و نشاط‌آفرینی در داخل محله‌های برای کودکان و نوجوانان شهر اصفهان داشته باشند، تا همه این عزیزان بتوانند با جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند.

وی ضمن قدردانی از رؤسای ادارات فرهنگی شهرداری اصفهان که در این دوره به شکل ویژه و جدی در جشنواره حضور خواهند داشت با اشاره به اهداف بلندمدت جشنواره گفت: رؤسای ادارات فرهنگی به غیر از اجرای این برنامه‌ها، به دنبال ایجاد فرصتی دیگر با نگاه به کودکان و نوجوانان در عمق محلات شهر باشند تا با ارتباطی که با دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از جمله حوزه کودک و نوجوان دارند بتوانند آموزش‌های لازم را انجام دهند و این برنامه‌ها را در طول سال نیز ادامه دهند.

توجه به تمام محله‌های پانزده‌گانه شهر اصفهان در جشنواره فیلم کودکان و نوجوان

در ادامه حامد نظری، مسئول کمیته رویدادهای منطقه‌ای و محله‌محور جشنواره فیلم کودک و نوجوانان اظهار کرد: تمام رؤسای ادارات فرهنگی و هنری مناطق، آمادگی کامل را برای برنامه‌ریزی و ایجاد تمهیدات لازم را دارند تا بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و انجام برنامه‌های مختلف در داخل محله‌ها، با اهداف جشنواره همسو و موفق شوند نشاط و شادابی را در همه محله‌های شهر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد تمام برنامه‌های مناطق تا چند روز آینده به کمیته برنامه‌های محلی و منطقه‌ای ارسال شود تا برنامه‌ها را هرچه سریع‌تر اجرا کنند.

توجه به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار اصفهان؛ رویکرد اصلی برنامه‌های جشنواره فیلم کو

استفاده از ظرفیت مؤسسات مردم‌نهاد اصفهان در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

روح‌الله فرشادفر، مسئول کمیته برنامه‌های شهری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در برنامه‌های شهری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به دنبال حضور NGO ها و نهادهای فعال فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان هستیم تا بتوانیم با پتانسیل و سرمایه اجتماعی همه مراکز و نهادهایی که مرتبط با حوزه کودک و نوجوان است، برنامه خوبی را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کمیته رویدادهای شهری نیز قرار بر این است که چندین منطقه به عنوان مرکزیت برنامه‌های شهری انتخاب شوند و نسبت به حضور حداکثری مردم و مخاطبان برنامه، تلاش شود.

مسئول کمیته برنامه‌های شهری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان تصریح کرد: تفاوت برنامه‌های شهری و محله‌محور در این است که در برنامه‌های شهری مکان وسیع‌تری در نظر گرفته می‌شود تا مخاطبان بیشتری از شهروندان بتوانند در این برنامه شرکت کنند و شاهد حضور حداکثری مردم باشیم این در حالی است که در برنامه‌های محلی، برنامه‌ها در محله‌ها اجرا خواهند شد و در مکان‌هایی که تجمع جمعیتی بیشتر است و نهادهای مردمی نیز حضور دارند، برنامه‌ها جنبی جشنواره اجرا می‌شود.

کد خبر 684611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.