خدمت‌رسانی جمعیت ۴۰۰۰ نفری هلال‌احمر به زوار امام حسین (ع)

رئیس جمعیت هلال احمر از خدمت‌رسانی جمعیت ۴۰۰۰ نفری هلال‌احمر به زوار امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیرحسین کولیوند امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به خدمات و اقداماتی که باید برای رفاه حال زائران اندیشیده و اجرا شود، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر ۴ هزار نفر پزشک، امدادگر و نجاتگران داوطلب بدون دریافت هیچ مزد و حق الزحمه‌ای در کشور عراق مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات سلامت و امداد و نجات در عراق بر عهده جمعیت هلال‌احمر است، افزود :۴ هزار نفر مستقر در کشور عراق تنها از جمعیت هلال‌احمر هستند و افزون بر آنها گروه‌های مردمی نیز در راستای خدمت‌رسانی به زائران فعالیت دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: پایگاه‌های سلامت از نقطه صفر مرزی عراق مستقر و در هر ۱۰۰ کیلومتر تا شهر نجف، یک پایگاه امداد و نجات ایجاد شده است؛ همچنین به منظور امدادرسانی به زائران، در شهر نجف سه بیمارستان عراقی و یک بیمارستان از جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی پایگاه سلامت سطح دو و سه، ادامه داد: ۲۷ پایگاه سلامت در مسیر نجف به کربلا دایر شده و حدود ۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان عمل، ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های حیدریه و شهید ابومهدی مهندس در اختیار کشور ایران است، همچنین یک سازه بیمارستان سیار مربوط به بنیاد احسان از بنیاد برکت نیز که بیمارستانی بسیار مجهز است، در اختیار کشور ایران است.

کولیوند خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰۰ نفر به عنوان گروه‌های طبیب دوار ثبت‌نام کرده‌اند که در کوله‌پشتی‌های خود دارو و تجهیزات لازم را دارند و همراه کاروان‌هایی که پیاده‌روی می‌کنند در حال حرکت هستند. بین هر ۶۰ تا ۷۰ عمود یک پایگاه وجود دارد و در صورت بروز مشکل برای فردی، آماده امدادرسانی و انتقال به نزدیک‌ترین پایگاه درمانی هستند.

کد خبر 684590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.