راه‌آهن شلمچه بصره طرح اتصال حرمین است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راه‌آهن شلمچه به بصره طرح اتصال حرمین است که زمینه انتقال زائران اهل بیت از نجف اشرف تا آستان قدس رضوی و بالعکس را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مخبر امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در آئین احداث راه‌آهن شلمچه به بصره اظهار کرد: بیش از ۲۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و این برای ما یک افتخار است، پیاده‌روی اربعین یک رویداد تمدن‌ساز و مقدمه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند.

وی افزود: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد وحدت، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق است و امنیت را به مردم دو کشور هدیه می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تشکر از میزبانی کشور و مردم عراق از زائران اربعین، ادامه داد: امروز با تلاش‌های فراوان شاهد آغاز به‌کار یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مشترک میان ایران و عراق هستیم که تمام منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مخبر تصریح کرد: مردم ایران و عراق دارای روابط مناسب تاریخی، تمدنی و دینی هستند، با این حال حجم تجارت کنونی دو کشور به میزان ۱۱ میلیارد یورو در سال در سطح مورد انتظار طرفین نیست و این تجارت قابلیت افزایش تا ۳۰ میلیارد یورو را دارد.

وی گفت: تکمیل راه‌آهن شلمچه به بصره در حقیقت طرح اتصال حرمین است که خط مستقیم انتقال زائران اهل بیت (ع) از عتبات عالیات و نجف اشرف تا آستان قدس رضوی و بالعکس را فراهم می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن امیدواری برای تکمیل این خط ریلی، تاکید کرد: ایران برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک در حوزه‌های نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و احداث نیروگاه و شبکه‌های انتقال و توزیع به منظور کاهش تلفات برق و حوزه‌های زیست‌محیطی، کشاورزی و حمل‌ونقل برون شهری، جاده‌ای و ریلی در کشور عراق، آمادگی کامل دارد.

کد خبر 684566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.