آلزایمر با این روش قابل درمان است / اهمیت تنظیم سیکل شبانه‌روزی در افراد

نوروفیزیولوژیست گفت: تحقیقی انجام شده که نشان می‌دهد شاید بتوان با تغییرات در سیکل شبانه‌روزی و ساعت مغز بتوان به افراد مبتلا به آلزایمر کمک کرد یا حتی از این بیماری پیشگیری کرد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره درمان آلزایمر اظهار کرد: تحقیقی انجام شده که نشان می‌دهد شاید بتوان با تغییرات در سیکل شبانه‌روزی و ساعت مغز بتوان به افراد مبتلا به آلزایمر کمک کرد یا حتی از این بیماری پیشگیری کرد.

وی افزود: یکی از فرضیاتی که در این زمینه وجود دارد، این بوده که ممکن است آلزایمر در اثر بهم ریختن سیستم کنترلی سیکل شبانه‌روزی مغز به جای مسئله ناشی از آلزایمر نباشد، بلکه خود آن علت به وجود آمدن آلزایمر باشد.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: در مدل حیوانی این مدل را اصلاح و مشاهده کردند که وضعیت بهتر شده و مواد سمی در مغز کاهش پیدا کرده است و عملکردهای شناختی و حافظه و کارکردهای شناختی بهتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: روش انجام کار به این صورت است که تنها شش ساعت در طول روز اجازه دسترسی غذا به حیوان را دادند و توصیه شده که ممکن است این کار در انسان نیز جواب دهد و محدودیت تعداد ساعات مصرف غذا در طول شبانه‌روز به کنترل صحیح کمک کند و منجر به بهبود آلزایمری شود و حتی نقشه پیشگیری داشته باشد.

کد خبر 684560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.