وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۱۱ شهریور

سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۴ و اهواز با شاخص ۱۵۴ وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

براساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای زاهدان با شاخص ۱۲۱، قزوین با شاخص ۱۱۱، اراک با شاخص ۱۰۸، یاسوج با شاخص ۱۰۶ و کرج با شاخص ۱۰۵ به ترتیب در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای زنجان با شاخص ۹۱، شهرکرد با شاخص ۸۵، تهران ۸۴، کرمان با شاخص ۸۲، کرمانشاه با شاخص ۸۲، همدان با شاخص ۸۲، مشهد با شاخص ۷۲، خرم‌آباد با شاخص ۶۸، بوشهر با شاخص ۶۶، بیرجند با شاخص ۶۲، یزد با شاخص ۶۱، رشت با شاخص ۶۰، ایلام با شاخص ۵۸، بجنورد با شاخص ۵۶، سنندج با شاخص ۵۲ و ارومیه با شاخص ۵۱ به ترتیب در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۳۱ و قم با شاخص ۲۷ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلانشهرهای سمنان، شیراز، گرگان، ساری و بندرعبارس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 684542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.