انعقاد نخستین قرارداد فروش پساب به بخش صنعت در استان گلستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به صنایع استان گلستان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ابوالفضل رحیمی امروز- شنبه یازدهم شهریورماه- در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: از پساب تصفیه شده در صنایع پتروشیمی با هدف رفع مشکل آب پتروشیمی گلستان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین قرارداد استفاده از پساب برای صنعت پتروشیمی استان منعقد شده است، افزود: این قرارداد به مدت ۳۰ سال ثبت شد و مورد امضای طرفین قرار گرفت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع را یک موفقیت برای مدیریت استان و محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که به دلیل کمبود آب در استان وجود دارد، این قرارداد گام مؤثری در راستای کاهش این دغدغه است.

رحیمی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تأمین پایدار آب شرب برای مردم است، از این رو برای تأمین پایدار آب شرب باید تخصیص آب با کیفیت به صنایع متوقف و آب مورد نیاز صنعت از پساب تأمین شود.

وی ادامه داد: با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصادی خوب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فراهم کنیم.

کد خبر 684510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.