تشکیل زیرمجموعه‌ای جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام دو مجموعه در وزارت فرهنگ و تشکیل سازمان تنظیم‌گری و توسعه فرهنگ در فضای مجازی به‌عنوان زیرمجموعه جدید این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد هاشمی با اشاره به موضوع تشکیل سازمان فضای مجازی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضرورت آن اظهار کرد: یکی از احکام پیشنهادی این بود که با توجه به شرایط روز و پیشروی‌های حوزه فناوری فرهنگ، هنر و رسانه، از ادغام مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و نهادهای مشابه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یک سازمان فضای مجازی شکل بگیرد.

وی عنوان این سازمان را سازمان تنظیم‌گری و توسعه فرهنگ در فضای مجازی برشمرد و افزود: چنین هویتی جزو مصوبات است که در اینجا هم در حوزه فناوری هم از حیث مخاطب، توجه ویژه به مخاطبان به‌ویژه نوجوانان به‌واسطه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار است.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره عملکرد دولت در دو سال اخیر و راندمان کاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای شدن مصوبات گفت: با توجه به دو سالی اولی که گذشت و دو سال تمهید و گاهی زمینه‌سازی است و کارهایی که باید انجام شود، به میزان اهدافی که تعیین کرده بودیم تقریباً موفق بودیم و به نقاطی که می‌خواستیم سعی کردیم، برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دو سال اول دولت بود و معمولاً بعضی کارها نیاز به مقدمه‌چینی، زمینه‌سازی و تمهیدات دارد، تلقی و احساس ما این است که تقریباً مسیر موافق برنامه را پیش رفتیم و امید است طی دو سال آینده این جهش حرکتی بیشتر شود.

هاشمی تصریح کرد: بر حسب آن چه که به عنوان تکلیف، برنامه و تعهد است، سعی کردیم با برنامه پیش برویم و فراتر از اقتضائات و توان زیرساختی-مالی هم تلاش کردیم این مهم را محقق کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 684509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.