اعزام بیش از ۳۸ هزار زائر پیاده‌روی اربعین از پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: از اواخر مردادماه تا دهم شهریورماه سال جاری بیش از ۳۸ هزار نفر زائر پیاده‌روی اربعین از طریق پایانه‌های کاوه، صفه و جی به چهار مرز زیارتی کشور اعزام شدند.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تردد مسافران از پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از ابتدای سال تا پایان مردادماه اظهار کرد: سه میلیون و ۶۳۸ هزار و ۷۵۲ نفر مسافر درون‌شهری و برون‌شهری طی پنج ماه گذشته توسط پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان جابه‌جا شدند که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سفر درون‌استانی و بیش از دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر سفر برون‌استانی بوده است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته، بیشترین سفرهای برون‌استانی به شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اهواز و ایذه، شهرکرد، یزد، زاهدان و کرمان گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد کل شرکت‌های مسافربری شهرداری اصفهان ۴۵ شرکت در پنج پایانه کاوه، صفه، جی، زاینده‌رود، صمدیه است که روزانه تعداد زیادی از مسافران درون و برون‌استانی را جابه‌جا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از مردادماه جاری پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان مقدمات اعزام زائران پیاده‌روی اربعین را آماده کرد، گفت: طی جلساتی که با مسئولان اداره کل راهداری برگزار شد، موضوع کمبود اتوبوس‌های مسافربری در طول رفت و برگشت زائران از اصفهان به مرزهای جنوبی مطرح شد و برنامه‌ریزی اعزام صورت گرفت.

توکلی گفت: در همین راستا جهت ارائه خدمات شایسته به مسافران، از ظرفیت اتوبوس‌های شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن نیز جهت انتقال زائران استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای اربعین حسینی با اعزام نیروی‌های خدمه به مرزهای جنوبی کشور برای آماده‌سازی موکب‌ها از بیست‌وهفتم مردادماه سال جاری آغاز شد، اضافه کرد: از ابتدای شهریورماه به‌طور جدی متقاضیان پیاده‌روی اربعین روزانه از سه پایانه کاوه، صفه و جی به مرزهای جنوبی کشور اعزام شدند.

در حال حاضر کمبود اتوبوس برای اعزام به پیاده‌روی اربعین از اصفهان به سمت مرز نداریم و در صورت نیاز به‌خصوص برای برگشت زائران از ظرفیت شرکت‌های دیگر استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با تاکید به اینکه آمار افراد اعزامی فقط مربوط به سه پایانه مسافربری شهر اصفهان است، گفت: از اواخر مردادماه جاری تا دهم شهریورماه ۳۸ هزار و ۳۶۴ نفر زائر پیاده‌روی اربعین را با بیش از ۱۵۶۲ سرویس به چهار مرز زیارتی کشور اعزام شدند.

وی افزود: از بیست‌وهفتم مردادماه تا پنجم شهریورماه جاری، ۱۶ هزار و ۶۴۴ مسافر با ۷۰۷ سرویس از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی اعزام شدند.

توکلی اضافه کرد: همچنین آمار سفر اعزام زائران اربعین حسینی شهر اصفهان از ابتدای روز یکم تا دهم شهریورماه از محل پایانه‌های جی، ۴۹ سرویس با ۱۲۱۶ مسافر به مرز مهران گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه کاوه اصفهان میعادگاه و گذر اصلی زائران پیاده روی اربعین مردم شهر اصفهان است، ادامه داد: از پایانه کاوه از روز چهارم تا دهم شهریورماه جاری به محل مرزهای چذابه، شلمچه و مهران ۶۳۰ سرویس با ۱۶ هزار و ۸۹۹ نفر مسافر اعزام شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: از محل پایانه صفه نیز از چهارم تا دهم شهریورماه به محل مرزهای چزابه، شلمچه و مهران ۱۷۶ سرویس ۳ هزار و ۶۰۵ نفر مسافر را اعزام کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در صورت نیاز به ظرفیت بیشتر از اتوبوس‌های شرکت‌ها استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر کمبود اتوبوس برای اعزام به پیاده‌روی اربعین از اصفهان به سمت مرز نداریم و در صورت نیاز به‌خصوص برای برگشت زائران از ظرفیت شرکت‌های دیگر استفاده خواهد شد.

کد خبر 684485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.