برپایی موکب‌های اداره‌ کل اوقاف البرز، فارس و قزوین در شهر نجف در اربعین ۱۴۰۲

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف از برپایی موکب‌های اداره‌ کل اوقاف البرز، فارس و قزوین در شهر نجف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل امروز _شنبه یازدهم شهریورماه_ در بازدید از مواکب مربوط به سازمان اوقاف و مجموعه‌هایی که از سوی بقاع متبرکه و موقوفات در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند، اظهار کرد: اداره‌های کل اوقاف استان‌های البرز، فارس و قزوین اقدام به برپایی موکب در شهر نجف کرده‌اند و هر یک اقدامات مخصوص به خود را تعریف کرده و وظایف فاخر و ویژه‌ای را برعهده دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی و اسکان در موکب استان البرز افزود: اوقاف استان البرز در جوار مرقد امیرالمؤمنین (ع) جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کرده و در موکب اوقاف استان فارس نیز با هماهنگی‌هایی که بین سایر گروه‌های جهادی به خصوص تیم پزشکی و کادر درمان انجام شده است، خدمات درمانی در کنار پذیرایی و فعالیت فرهنگی ارائه می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف با بیان اینکه تیم پزشکی مجهزی با تجهیزات و دارو در محل استقرار اوقاف فارس حضور دارند، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت و گرمای هوا، زیاد اتفاق می‌افتد که زائران نیاز به خدمات درمانی و بهداشتی پیدا کنند و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر توسط تیم پزشکی پشتیبانی می‌شوند.

وی تصریح کرد: اوقاف استان قزوین نیز با برپایی موکب، خدمات اسکان، پذیرایی و فعالیت فرهنگی ارائه می‌کنند و با توجه به اینکه در فصل گرم قرار داریم و تراکم جمعیت در این ایام وجود دارد، افراد برای خدمت‌رسانی نیازمند یخ و آب بهداشتی مناسب هستند؛ به همین منظور سفارش ساخت یک دستگاه کارخانه یخ قبل از ایام اربعین از سوی اوقاف قزوین داده شد و اکنون در موکب مستقر است که روزانه ۲۱۰ قالب یخ تولید می‌کند و موکب خود و دیگر موکب‌های اطراف که موکب‌های عراقی هستند را تأمین می‌کنند. با توجه به اینکه تمام موکب‌ها به یخ نیاز دارند و دسترسی به یخ مشکلات خود را دارد، این یکی از امتیازات این موکب افزون بر فعالیت‌های دیگر به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به وجود مواکب بسیار در طول مسیر، خاطرنشان کرد: در عمود ۱۲۱۷، موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برپا شده است که با مشقت زیادی فضا را فراهم کردند، جمعیت قابل توجهی در این موکب اسکان یافته‌اند و پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی نیز با حضور مبلغان در این موکب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: موکب امام رضا (ع) بقاع متبرکه استان خراسان رضوی در شارح میثم تمار در مکانی مناسبی و نزدیکی حرم مطهر سیدالشهدا (ع) قرار دارد و با توجه به اینکه محلی است که اسکان ضرورت زیادی دارد، موکب امام رضا (ع) این مشکل را با فراهم کردن فضایی خوب و ظرفیت یک هزار نفر به قدری برطرف کرده و پذیرایی و انجام فعالیت‌های خوب فرهنگی با حضور مبلغان و تبلیغات در این موکب انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خاطرنشان کرد: موکب بقعه شیخ صدوق شهر ری نیز در باب بغداد مستقر شده است و ظرفیت اسکان حدود ۲ هزار نفر را دارد، ایجاد این ظرفیت در کربلا جای تقدیر دارد و افزون بر اسکان، پذیرایی، فعالیت فرهنگی و سخنرانی نیز در موکب انجام می‌شود.

کد خبر 684470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.