توزیع ۱۰۰ هزار بطری آب برای زائران اربعین در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: با هدف تامین آب شرب بهداشتی زائران اربعین حسینی(ع)، ۱۰۰ هزار بطری آب در مرز باشماق مریوان میان مواکب توزیع شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: اقدامات ما برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در سه حوزه شهر مریوان، مرز باشماق و موکب‌ها صورت می‌گیرد که شامل ۱۷ موکب در سطح استان کردستان و ۳ موکب در سلیمانیه و کربلای عراق است.

وی با اشاره به وجود ۵ فقره انشعاب ثابت آب افزود: اجرای دو کیلومتر شبکه آب، ۱.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب، تجهیز ۵۵ چشمه سرویس بهداشتی و پنج چشمه حمام از دیگر اقدامات شرکت آبفا در این راستا بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به وجود سه تانکر آب‌رسان سیار در مرز باشماق و ۷ تانکر در سطح استان خاطرنشان کرد: هشت تانکر ثابت با ظرفیت دو هزار لیتر نیز برای این منظور لحاظ شده است و تاکنون ۱۰۰ هزار بطری آب در مرز باشماق مریوان بین مواکب توزیع شده است.

فرهاد با اشاره به تهیه تجهیزات تأمین برق اضطراری مواکب گفت: در شهر مریوان پنج حلقه چاه حفاری و تجهیز شده و یک مخزن دو هزار مترمکعبی آب نیز در حال آماده شدن است.

وی از اتخاذ دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت در مرز باشماق خبر داد و تصریح کرد: در بخش کوتاه‌مدت، تجهیز سه حلقه چاه، شست‌وشوی مخازن و شبکه، تجهیز ۵۸ چشمه سرویس بهداشتی، هشت چشمه حمام و شبکه فاضلاب صورت می‌گیرد و در بخش بلندمدت حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای هشت کیلومتر خط انتقال آب و احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آب در نظر گرفته شده است که اقدامات بلندمدت تا سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 684469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.