ویزا کارت چیست + انواع پرداخت بین‌المللی و مزایای Visa Card

ویزا کارت (VISA card) یک کارت پرداخت بین‌المللی است که توسط انجمن خدمات بین‌المللی ویزا (Visa International Service Association) عرضه شد.

به گزارش ایمنا، Visa یا Visitors International Stay Admission که از فعل فرانسوی Viser گرفته شده، قبل از جنگ جهانی اول توسط فرانسوی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و به معنی بررسی و مشاهده است. Viser در ابتدا برگه‌ای حاوی اطلاعات شخصی افراد بوده که در زمان ورود و خروج به کشور فرانسه توسط مأمورین مرزی بررسی می‌شد؛ بعد از جنگ جهانی اول این برگه به ویزای امروزی تغییر پیدا کرد تا تمامی کشورها از آن به عنوان مجوز ورود به کشور خود استفاده کنند. اما نام شرکت ویزا توسط مؤسس این شرکت دی هاک انتخاب شد. او معتقد بود که این کلمه فوراً در بسیاری از زبان‌ها و کشورها مورد قبول قرار خواهد گرفت و این شرکت را بین‌المللی و جهانی خواهد کرد.

ویزا کارت Visa Card چیست

ویزا کارت یک کارت پرداخت بین‌المللی است که توسط انجمن خدمات بین‌المللی ویزا (شبکه پرداخت مستقر در ایالات متحده) صادر می‌شود؛ این شبکه پرداخت با مؤسسات مالی برای صدور کارت‌های VISA با برندهای مختلف همکاری می‌کند. اگرچه ویزا کارت‌ها نماد ویزا دارند اما توسط خود شرکت صادر نمی‌شوند، در واقع مؤسسات مالی که شریک تجاری با شرکت ویزا هستند، انواع ویزا کارت را صادر می‌کنند. ویزا کارت نوعی کارت اعتباری برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات است که از طریق شبکه‌ی ویزا کار می‌کند و در دسترس مشتریان فردی و تجاری است و توسط مشاغل در بیش از ۲۰۰ کشور پذیرفته شده است. برای استفاده از مزایای ویزا کارت و استفاده بهینه از آن باید کارتی را انتخاب کنید که بیشترین انطباق را با سبک زندگی شما داشته باشند.

شرکت‌های صادرکننده ویزا کارت شرایط و ضوابط خود را دارند و با توجه به شرایط مشتریان، نوع ارائه خدمات را تعیین می‌کنند. این مؤسسات در ابتدا کار خود را با کارت‌های اعتباری شروع کردند اما به مرور خدمات آن‌ها گسترش یافت؛ اکنون انواع ویزا کارت شامل کارت‌های اعتباری، نقدی، پیش‌پرداخت و کارت‌های هدیه در دسترس کاربران است.

ویزا کارت Visa Card

ویزاکارت (Visa)، به مجموعه‌ای از کارت‌ها شامل کارت‌های اعتباری (Credit Cards)، نقدی (Debit Cards) و پیش پرداخت (Prepaid Cards) گفته می‌شود که طیف وسیعی از خدمات خود را به کاربرانش ارائه می‌دهد. با استفاده از ویزا کارت می‌توان در تمامی کشورها پرداخت انجام داد، به سایر کشورها پول ارسال و یا از آن‌ها دریافت کرد و از سایت‌های اینترنتی سراسر دنیا خرید کرد. ارائه تسهیلات مالی در سراسر جهان بر عهده شرکت ویزا است. با استفاده از ویزا کارت می‌توان برای برداشت وجه نقد، انتقال وجه و سپرده پس‌انداز نیز اقدام کرد.

ویزا کارت چیست + انواع پرداخت بین‌المللی و مزایای Visa Card

ویزا کارت‌های اعتباری Credit Cards

ویزا کارت‌های اعتباری که به آنها Credit Card هم گفته می‌شود، با توجه به اعتبار شخصی افراد فعال می‌شود. برای صدور این کارت‌ها، نظام بانکی کشور و یا شرکتی که فرد مورد نظر را استخدام کرده است، اعتبارسنجی انجام خواهد داد و بعد از آن می‌توان نسبت به تهیه ویزا کارت اعتباری اقدام کرد، به منظور اعتبارسنجی در این بخش، به سابقه درآمد فرد مورد نظر توجه خواهد شد اما جالب است بدانید که ویزا کارت را می‌توان بدون وجود وجه نقد در حساب متصل به کارت فعال کرد. البته برای دریافت چنین امکاناتی شخص داوطلب باید در زمانی مشخص به صورت یک جا و یا در طی چند قسط، کارمزدها وهزنیه‌های مربوط به صدور ویزا کارت را پرداخت کند.

ویزا کارت نقدی Debit Cards

ویزا کارت نقدی که به آنها Debit Card هم گفته می‌شود را می‌توان در نقطه مقابل ویزا کارت‌های اعتباری قرار داد. شما برای تهیه این ویزا کارت‌ها باید در حساب بانکی متصل به کارت حداقلی از موجودی را داشته باشید، به عبارت دیگر تنها در زمانی می‌توانید از این مدل استفاده کنید که در حساب بانکی متصل به آن به اندازه برداشت یا خرید پول باشد.

ویزاکارت‌های پیش پرداخت Prepaid Cards

ویزاکارت‌های پیش پرداخت یا Prepaid card شباهت بسیار زیادی به ویزا کارت نقدی دارند، البته با این تفاوت که ویزا کارت‌های پیش پرداخت هیچ اتصالی به حساب‌های بانکی ندارند. در واقع شما می‌توانید پس از واریز مبلغ مشخصی پول به آنها، برای خرید و یا برداشت اقدام کنید. ویزا کارت‌های پیش پرداخت را نمی‌توان با استفاده از حواله‌های بانکی شارژ کرد و اغلب ویزاکارت‌هایی که در ایران استفاده می‌شوند، از همین نوع هستند. به طور کلی می‌توان این مدل کارت‌ها را به دو مدل شارژی و غیر قابل شارژ دسته بندی کرد.

ویزا کارت چیست + انواع پرداخت بین‌المللی و مزایای Visa Card

مزایای ویزا کارت

ویزا کارت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مالی جهان، خدمات متنوعی به مشترکین خود ارائه می‌دهد:

  • به جای حمل کیف پول و همراه داشتن پول نقد، می‌توان با استفاده از یک کارت بانکی کوچک، خریدی راحت را تجربه کرد.
  • امکان دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز در هنگام سفرهای خارجی.
  • امکان خرید حضوری در بیشتر کشورهای دنیا با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان.
  • امکان خرید آنلاین از سایت‌های خارجی.
  • انتقال پول به سایر حساب‌های بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود.
  • پرداخت هزینه دوره‌های بین‌المللی آنلاین و آزمون‌های بین‌المللی.
  • با ویزا کارت می‌توانید به کیف پول الکترونیک پی پال متصل شد.
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌هایی که در ایران قرار ندارند. مانند پرداخت هزینه سفارت برای انواع ویزای کانادا.
  • همه انواع ویزا کارت امنیت بالایی دارند و مجهز به تراشه EMV برای جلوگیری از کلاه‌برداری و سرقت اطلاعات هستند. در صورت مفقود شدن کارت، می‌توانید بلافاصله از طریق مرکز پشتیبانی بانکی یا اپلیکیشن موبایل بانک، کارت را قفل کنید.
  • می‌توانید برای حداکثر امنیت، محدودیت انتقال را روی کارت نقدی یا محدودیت اعتباری خود درصورتی‌که کارت اعتباری است تعیین کنید.
  • کاربرپسند و استفاده از آن بسیار ساده است.

ویژگی همه ویزا کارت‌ها یکسان نیست و برخی از آن‌ها مزایای بیشتری دارند. بعضی کارت‌های اعتباری ویزا دارای مزایای اضافی مثل بیمه مسافرتی، تخفیف هتل و دسترسی رایگان به سالن‌های فرودگاه هستند. برخی دیگر امتیازاتی مثل کمک‌های کنار جاده‌ای و محافظت در برابر خریدهای تقلبی هستند.

کد خبر 684462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.