سنگ‌تمام شهرداری کرمان برای زائران اربعین در گذرگاه ریمدان

میزبانی از زائران اربعین در تنها مرز ویژه زائران خارجی در ورودی سیستان و بلوچستان تا پایان ماه صفر ادامه دارد و شهرداری کرمان اهتمام ویژه‌ای برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوایل مردادماه بود که زمزمه‌های آماده‌سازی مدیریت شهری کرمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز ورودی سیستان و بلوچستان آغاز شد و موکب‌ها و سایت‌های خدمت‌رسانی با عنوان «شهید حاج قاسم سلیمانی» در گذرگاه ریمدان مستقر شدند.

کرمانی‌ها که آوازه میهمان‌نوازی و خونگرمی آن‌ها جهانی است، در اقدامی خداپسندانه برای تسهیل در ورود زائران از مرز پاکستان به کشور عراق کَمر همت بستند و برنامه‌ریزی برای حضور تیم‌ها و گروه‌های جهادی در ورودی سیستان و بلوچستان از ابتدای فصل تابستان آغاز شد.

استقبال و پذیرایی از زائران پاکستانی که قصد سفر به کشور عراق و زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) را دارند در قرارگاه ویژه زائران خارجی در مرز ورودی سیستان و بلوچستان به عنوان مأموریت جدید و ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان تعیین شد تا بار دیگر منش و مرام مردمان دیار کریمان زبانزد باشد.

اعزام نیرو و خدمات توسط شهرداری کرمان با دریافت مجوز از سوی شورای اسلامی شهر کرمان عملیاتی شد و آن‌ها که سودای خدمت به امام حسین (ع) و زائران اربعین را در سر داشتند، پا به رکاب شدند و به مقصد گذرگاه مرزی ریمدان عزیمت کردند.

سنگ‌تمام شهرداری کرمان برای زائران اربعین در گذرگاه ریمدان

محمود ایرانمنش، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ نیروی خدمات‌رسان و ۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین به گذرگاه ریمدان اعزام شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر سرویس بهداشتی و حمام سیار، مخازن زباله، سردخانه، یخچال و سایر لوازم بهداشتی و مصرفی برای زائران پیش‌بینی شده است.

وی وضعیت خدمات‌دهی به زائران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری کرمان تاکنون برای اجرای تأسیسات، برپایی موکب، اجرای سیستم صوت و فضاسازی و زیباسازی محوطه و تأمین آب موردنیاز مجموعه‌های حاضر با تانکرهای آب‌رسان در مرز ریمدان، اقدام کرده است.

ارائه خدمات به زائران پاکستانی در مرز ورودی کشور به همین‌جا ختم نشد و شهرداری کرمان که برای امور اساسی و ضروری زائران اربعین آستین همت بالا زده بود، جابه‌جایی و تردد زائران از ورود به کشور تا عبور از مرز و پس از آن بازگشت زائران به کشور مبدأ را نیز بر عهده گرفت.

سنگ‌تمام شهرداری کرمان برای زائران اربعین در گذرگاه ریمدان

موکب‌ها و ایستگاه‌های خدمت‌رسان تا پایان ماه صفر در آماده‌باش کامل هستند

محمدباقر سلطانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز از اعزام ١٠ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون به پایگاه مرزی ریمدان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و افزود: این اقدام در راستای ایفای نقش و تکلیف معنوی شهرداری در آئین عظیم اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از هرگونه وقفه در خدمت‌رسانی به زائران اعزام راننده، تعمیرکار، نیرو و تجهیزات در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی و تردد زائران امام‌حسین (ع) از ابتدای شهریورماه در مرز ریمدان آغاز شده است.

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در گذرگاه مرزی سیستان و بلوچستان به قدری به مذاق مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر خوش آمد که رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان با قدردانی از نیروهای خدمت‌رسان شهرداری، بر دائمی‌شدن این پایگاه با حمایت وزارت کشور تأکید کرد.

سنگ‌تمام شهرداری کرمان برای زائران اربعین در گذرگاه ریمدان

سعید شعرباف، شهردار کرمان با بیان اینکه موکب‌ها و ایستگاه‌های خدمت‌رسان تا پایان ماه صفر و خروج تمام زائران از مرز ریمدان در آماده‌باش کامل هستند، تصریح کرد: شهرداری کرمان با تمام قوا و با به‌کارگیری تمام تجهیزات و امکانات برای رفاه حال زائران تلاش می‌کند.

وی با اشاره به میزبانی شهرداری از زائران پاکستانی در پایانه مسافربری شهر کرمان، تاکید کرد: نظر به زمان‌بر بودن جابه‌جایی و تردد زائران از مرز ورودی سیستان و بلوچستان به سمت مرزهای خروجی کشور، نسبت به اسکان، استراحت و پذیرایی زائران در پایانه مسافربری اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سال جاری برای نخستین‌بار و به درخواست وزارت کشور توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان انجام شده است.

کد خبر 684426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.