وجود مار غول‌پیکر در آستارا شایعه است

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: وجود مار غول‌پیکری در روستای کانرود این شهرستان شایعه‌ای بیش نیست و چنین موجودی توسط افراد بومی منطقه دیده نشده و تنها هدف انتشاردهندگان فیلم، شیطنت و جذب دنبال‌کننده بیشتر در فضای مجازی بوده است.

محمدرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی بازنشر شد مبنی بر اینکه مار غول پیکری در روستای کانرود شهرستان آستارا وجود دارد که بلافاصله بررسی صحت موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جستجو و بررسی میدانی محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست در روستای کانرود مشخص شد که هیچ ماری غول پیکری توسط افراد بومی در منطقه مشاهده نشده است، افزود: کارشناسان ذی‌صلاح با بررسی خزه‌های پیرامون مار در فیلم متوجه شدند که مار غول پیکری نیست.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با بیان اینکه شهروندان به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، خاطرنشان کرد: تنها هدف انتشاردهندگان این فیلم، شیطنت و جذب دنبال‌کننده بیشتر در فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه زیستگاه خزندگانی مثل مار بیشتر در مناطق جنگلی و آبی است، تصریح کرد: مشخصاتی که درباره دیده شدن مار در روستای کانرود مطرح شده، به احتمال زیاد مار آبی چلیپر است که طول آن به ۱.۵ متر می‌رسد.

سلامی خاطرنشان کرد: چلیپر، مار بومی بسیار آرام با روحیه غیرتهاجمی و غیرسمی بوده و زیستگاه آن تالاب‌ها و مناطق آبی ایران است؛ این مار از ماهیان و قورباغه‌ها تغذیه می‌کند، دور شکار حلقه می‌زند و با بدن خود شکار را خفه می‌کند.

کد خبر 684421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.