پروژه‌های نیمه‌کاره و قدیمی از معضلات کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات و معضلات کشور مجموعه پروژه‌هایی است که سالیان سال کلنگ خوردند و تا اندازه‌ای پیشرفت داشتند، اما به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه استان لرستان باید در حوزه فرهنگ و هنر رسانه جلو رود، اظهار کرد: اقتضای شعار عدالت فرهنگی دولت انقلابی و مردمی این است که تمام بخش‌ها بتوانند استعدادها و ظرفیت‌های خودشان را بالفعل کنند.

وی افزود: اگر از تاریخ چند هزار ساله تاریخ طبیعی و منابع طبیعی بی‌نظیر لرستان بگذریم، در حوزه منابع انسانی هم شخصیت‌های فرهنگی کم‌نظیری را تقدیم کشور و هویت تاریخی مردم ایران کرده است به گونه‌ای که امروزه بخش مهمی از خدمت‌گذاری به مردم در ایران اسلامی از فرزندان این استان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به تحرک جدی دارد و باید پیشرفت و تعالی اتفاق بیافتد، خاطر نشان کرد: اصل حرکت انقلاب اسلامی حوزه فرهنگ است و باید بتوانیم این مسیر فرهنگی را با شتاب رو به جلو ببریم، اگر انقلاب اسلامی در مسیر تمدن نوین اسلامی قرار دارد و حرکت می‌کند، پایه‌های فرهنگی باید طراحی شود، یکی از پایه‌های فرهنگی این است که معدل کتاب و سرانه مطالعه در کشور بالا رود.

وی با اشاره به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: امروز سیزدهمین مجموعه در این شهرستان عالم‌پرور و فرهنگی افتتاح شد و امیدواریم مجتمع فرهنگی و هنری که امام جمعه قول پیگیری دادند به زودی به سامان برسد؛ تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این کار را تقدیم مردم استان کنیم و سایر زیر ساخت‌ها نیز به سرعت افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت مصمم است تمام گره‌های کور فرهنگی را باز کند، مسیر تعالی فرهنگی و هنر را در کشور هموار و تمام استعدادهای خود را به کار گرفتیم تا گره‌گشایی مؤثری از مسائل و مشکات حوزه فرهنگ داشته باشیم.

وی در ادامه از ایجاد کتابخانه در ۱۸ هزار خانه بهداشت خبر داد و گفت: براساس توافق با وزارت بهداشت این تعداد کتابخانه حتی در روستاها نیز ایجاد خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین بهره‌یرداری از کتابخانه مرکزی گفت: یکی از مشکلات و معضلات کشور مجموعه پروژه‌هایی است که سالیان سال کلنگ خوردند و تا اندازه‌ای پیشرفت داشتند، اما به دلایل مختلف نیمه‌کاره رها شده‌اند، یکی از این مجموعه‌ها که امروز توفیق بهره‌برداری از آن را بدست آوردیم کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با زیربنای ساخت ۳۶۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید؛ کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۵۵۲۴ متر به زمین زده شده است.

استاندار لرستان، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران مدیریت و برنامه‌ریزی، کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های استان، دفتر فنی و بازرسی استانداری، فرماندار خرم‌آباد و برخی مسئولان استانی، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

کد خبر 684420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.