زائرین از همراه داشتن ۱۰۹ قلم داروی ممنوعه اجتناب کنند

مدیر کل گمرک تمرچین آذربایجان غربی گفت: بر اساس هشدارهای سفارت و مقامات کشور عراق،  زائرین باید از حمل و همراه داشتن ۱۰۹ قلم داروی ممنوعه اجتناب کنند.

علی اکبر اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ۲۸ مردادماه تاکنون ۲۷۰ تن کالا و تجهیزات مربوط به موکب‌ها به وسیله ۲۵ دستگاه کامیون و از طریق گمرک تمرچین به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: علی‌رغم تردد زائرین، فعالیت‌های گمرگ تمرچین اعم از صادرات، واردات و حتی تردد مسافران عادی بدون وقفه انجام می‌پذیرد.

مدیرکل گمرک تمرچین آذربایجان غربی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی استانداری و ستاد اربعین تمامی تلاش‌ها بر این بوده تمرچین به حالت تعطیلی نرسد.

اشرفی تصریح کرد: بر اساس هشدارهای سفارت و مقامات کشور عراق زائرین باید از حمل و همراه داشتن ۱۰۹ قلم داروی ممنوعه اجتناب کنند.

وی این داروها را بیشتر داروهای مسکن عنوان کرد و ادامه داد: لیست این داروها را به فرمانداری‌ها ارسال و در سایت‌هایشان اطلاع رسانی شده در تمرچین نیز توسط پلاکاردهایی به زائرین اعلام می‌شود.

مدیرکل گمرک تمرچین آذربایجان غربی با بیان اجتناب از عجله برای عبور از مرز تصریح کرد: طی توافقات با طرف مقابل امکانات برای تردد زائرین در آن سوی مرز فراهم بوده و تعداد ۹۰۰ دستگاه خودروی سواری، ون و مینی بوس برای جابجایی زائران تدارک دیده شده است.

کد خبر 684331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.