گیت‌های کنترل گذرنامه در مرز تمرچین افزایش یافت

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از استقرار دو گردان از یگان ویژه آذربایجان غربی در مرز تمرچین خبر داد و گفت: گیت‌های کنترل گذرنامه در مرز تمرچین به ۸ برابر وضعیت عادی افزایش یافته‌اند و هم اکنون ۴۰ گیت برای ورود و خروج زائرین اربعین حسینی فعال هستند.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مرز تمرچین و تردد زائران حسینی از این مرز، اظهار کرد: تمرچین مشهدالشهدای بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس و حتی سال‌های پس از آن است.

وی افزود: ایجاد امنیت برای خودروهای پارک شده زائرین و نظم دهی به تردد آنها از جمله مواردی است که پلیس به آن توجه ویژه دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: نیروهای پلیس راه در چهار نقطه از محور پیرانشهر به تمرچین مستقر هستند تا از حوادث احتمالی رانندگی در این مسیر پیشگیری کرده و همچنین شاهد ترافیک نباشیم.

جهانبخش ادامه داد: دو گردان از یگان ویژه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در تمرچین مستقر هستند تا در امر نظم دهی و کمک به زوار خدمات رسانی کنند.

وی تصریح کرد: گیت‌های گذرنامه در تمرچین به ۸ برابر وضعیت عادی افزایش یافته‌اند و هم اکنون ۴۰ گیت برای ورود و خروج فعال هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی عنوان کرد: تا به امروز شاهد رضایتمندی زائرین بوده‌ایم و هیچ‌گونه نارضایتی مشاهده نشده چرا که تردد سهل و آسان و بسیار روان زائرین در مرز تمرچین در جریان است.

جهانبخش یادآور شد: علاوه بر استان‌های شمالی و شمال‌غرب کشور از استان‌هایی همانند فارس، هرمزگان، تهران و خراسان شمالی شاهد حضور و تردد زائران از تمرچین هستیم.

وی با بیان اینکه تمرچین از لحاظ آب و هوایی و سهولت تردد بهترین مرز کشور برای زائرین اربعین حسینی است، اظهار کرد: افرادی که جهت عبور از مرز می‌آیند به تاریخ اعتبار گذرنامه و برچسب‌های تمدید آن توجه داشته باشند.

جهانبخش تاکید کرد: زائرین داروهایی از قبیل کدئین و مسکن‌ها را به همراه نداشته باشند و در صورت وجود به پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در تمرچین تحویل دهند چرا که شاهد جرم انگاری برای این موضوع در عراق هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: پلیس راهور در مرز تمرچین مستقر شده و چنانچه از کارخانه قند پیرانشهر به سمت این پایانه کرایه‌ای بیشتر از ۱۰ هزار تومان اخذ شد زائرین اطلاع دهند چرا که به پلیس راهور در خصوص نظارت بر این امر دستورات لازم صادر شده است.

کد خبر 684324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.