عملکرد مدعیان قهرمانی در ۴ هفته‌ لیگ چگونه بود؟

کارشناس فوتبال کشورمان عملکرد مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال را مورد بررسی قرار داده است و شانس هر کدام از تیم‌ها برای در مسیر دستیابی به جام را تحلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر روز چهارشنبه، هشتم شهریورماه به پایان رسید و تمام تیم‌های لیگ‌برتری به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی دیدارهای تدارکاتی خود را پشت سر بگذارند؛ در هفته‌های ابتدایی سپاهان و پرسپولیس نسبت به استقلال نتایج بهتری کسب کردند و در این میان تراکتور که پیش از آغاز فصل انتظار می‌رفت در قد و قامت یک قهرمان ظاهر شود با یک پیروزی به کار خود در لیگ پایان داد اما تی‌تی‌ها با پیروزی در دیدار معوقه روند خود را بهبود بخشیدند؛ از سوی دیگر تیم گل‌گهر با هدایت مربی یونانی خود و با توجه به تغییراتی که نسبت به فصل پیش داشت توانست عملکرد قابل قبولی در هفته‌های گذشته داشته باشد و خود را به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ معرفی کند. در همین خصوص عملکرد تیم‌های مدعی این فصل از مسابقات گفت‌وگویی با فرهاد غلامی، کارشناس فوتبال کشورمان داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

آبی‌پوشان روند روبه‌جلویی در پیش گرفته‌اند

فرهاد پورغلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ اظهار کرد: فکر می‌کنم استقلال هفته به هفته عملکرد بهتری در پیش می‌گیرد و درواقع روبه‌جلو حرکت می‌کند. از نظر من آبی‌پوشان در پست فروارد بازیکنان تخصصی خوبی دارند و اعتقاد دارم اگر از مهره‌های تخصصی خود در این پست استفاده کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت. نکونام در فولاد هم نتایج اقتصادی کسب می‌کرد و با همین نتایج جلو می‌رفت‌، هرچند که این تیم مشکلات مدیریتی فراوانی دارد و با اینکه از مسائل داخلی باشگاه اطلاع ندارم این مشکلات هم بسیار تأثیرگذار است.

عملکرد مدعیان قهرمانی در ۴ هفته‌ ابتدایی لیگ چگونه بود؟

پرسپولیس در خط حمله مشکل دارد

وی پیرامون عملکرد قرمزپوشان گفت: پرسپولیس امسال در پست فروارد با مشکل مواجه است و گویا در لیگ بیست‌وسوم این موضوع برای بیشتر تیم‌ها صدق می‌کند، چراکه بعضی تیم‌ها همچون تراکتور در این خط بازیکنان بسیاری را به خدمت گرفته‌اند و بعضی تیم‌ها اصلاً مهاجم ندارند؛ به‌طور کلی فکر می‌کنم سپاهان کامل‌ترین تیم لیگ است.

عملکرد مدعیان قهرمانی در ۴ هفته‌ ابتدایی لیگ چگونه بود؟

باید به گل‌محمدی فرصت داد

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد دو تیم پایتخت و فرصت دادن به آن‌ها خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در خصوص سرخابی‌ها وجود دارد این است که هر بازیکن یا مربی پا به این تیم‌ها می‌گذارد، توقع‌ها از وی برای کسب عنوان قهرمانی بالا می‌رود و همین امر سبب ایجاد فشار روانی می‌شود و ارتقای کیفیت را به همراه دارد، هرچند بازی‌های پرسپولیس را همچون سال گذشته با کیفیت ندیده‌ام، اما اعتقاد دارم به سرمربی این تیم برای پیاده کردن آنچه که مدنظر دارد باید فرصت داد.

سپاهان برای قهرمانی هزینه کرده است

پورغلامی در خصوص عملکرد سپاهان تصریح کرد: سپاهان به لحاظ مهره تکمیل است و کادر فنی باتجربه‌ای را هم در اختیار دارد؛ طلایی‌پوشان برای قهرمانی هزینه کرده‌اند و در این فصل به تنها چیزی که فکر می‌کنند ایستادن روی سکو است و با هزینه‌هایی هم که کرده‌اند کسب جام برای آن‌ها ضرورت دارد؛ با این وجود فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و باید دید شاگردان مورایس چه دستاوردی خواهند داشت، باید تاکید کنم سپاهان فراتر از آسیا بازی می‌کند و نمونه بارز آن جدال با تراکتور بود.

عملکرد مدعیان قهرمانی در ۴ هفته‌ ابتدایی لیگ چگونه بود؟

تراکتور در قدوقامت یک تیم قهرمان ظاهر نشد

وی با اشاره به عملکرد شاگردان خمز ادامه داد: زمانی‌که برای یک تیم هزینه می‌شود باید در همه خطوط دست به خرید بازیکن زد، نه اینکه برای یک پست مهره‌های متعدد به خدمت گرفته شود، اما در یک خط اصلاً بازیکن وجود نداشته باشد. زمانی می‌توانیم بگوییم بهترین تیم را بسته‌ایم که در همه خطوط بازیکن داشته باشیم. تراکتور در آسیا در حد نام این تیم و هواداران تبریزی بازی نکرد و برابر مس رفسنجان نیز مشکل در خط حمله تی‌تی‌ها به وضوح احساس می‌شد؛ جالب این است که فروارد این تیم قد کوتاهی دارد، اما آن‌ها اصرار به ارسال از کناره‌ها دارند در صورتی که این کار نتیجه‌بخش نیست. از سوی دیگر بعضی تیم‌ها مانند گل‌گهر و آلومینیوم اراک نیز توانستند خودی نشان دهند که باید دید این روند خوب آنها ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

کد خبر 684305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.