زائرین برگشت خود را به روز آخر موکول نکنند

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی زائرین نسبت به سال گذشته برای اینکه مشکلی در حمل و نقل ایجاد نشود زائرین بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی امروز پنج‌شنبه _نهم شهریورماه_ در بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر ۷ هزار اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حمل و نقل زائرین در پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده بود که هم اکنون در حال خدمت‌رسانی هستند، با توجه به تعهدی که سایر دستگاه‌ها داشتند نیز مقرر شده بود ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه دیگر در اختیار ما قرار دهند اما این اتفاق رخ نداد با این حال یک هزار دستگاه در حال تأمین است تا با ۸ هزار دستگاه اتوبوس خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس آمار ستاد اربعین تعداد زائرین نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته، زائرین سعی کنند سفر خود را زمان‌بندی کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که با مشکل حمل و نقل روبرو خواهیم شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد زائرین خارجی نسبت به سال قبل امیدوارم مردم به توصیه‌های ستاد اربعین توجه داشته باشند و سعی کنند بر اساس برنامه حرکت کنند تا خدمت‌رسانی به نحوه شایسته صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت اهمیت ویژه پیاده‌روی اربعین شرایط تردد روان است برای اینکه پیش فروش بلیط را اجرا کردیم و تا کنون کمبودی در حمل و نقل زائرین نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه سفر اربعین ۱۰ الی ۱۵ روز است اگر زائرین زمان برگشت همزمان داشته باشند قطعاً با مشکل مواجه خواهیم بود لذا افرادی که زیارت خود را انجام داده‌اند درخواست داریم هرچه سریع‌تر به کشور برگردند.

کد خبر 684302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.