سوگواره شعر عاشورایی یاسوج با تجلیل از شاعران پایان یافت

دبیر اجرایی نخستین سوگواره شعر عاشورایی، از اختتامیه این سوگواره با حضور شاعران مطرح کشوری و تجلیل از برگزیدگان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید اکبر سلیمانی _عصر پنجشنبه، نهم شهریورماه_ در مراسم اختتامیه نخستین «سوگواره شعر عاشورایی، از فصل به سر رسیدن» در یاسوج، اظهار کرد: با وجود اینکه این سوگواره برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده، در مدت زمان کوتاهی یک هزار و ۵۸۳ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره در دو بخش فارسی و گویشی لری برگزار شد، افزود: علاوه بر شاعران هم‌وطن در بخش شعر فارسی شاعرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، هندوستان و لبنان در سوگواره شرکت کردند.

به گفته دبیر اجرایی سوگواره شعر عاشورایی، این آئین باشکوه به همت انجمن شعر آئینی کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، استانداری و با همکاری حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

دبیر اجرایی سوگواره شعر عاشورایی، گفت: در بخش فارسی و در مرحله نهایی آثار ارسالی با شش داور و آثار بخش گویشی با سه داور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

وی گفت: در بخش گویش لری علی مرادی از شهرستان چرام، زهرا محمدی از شهرستان چرام، رسول سنایی از لیکک، همایون قاسمی از اهواز و حسین سعید نژاد از شهرستان لنده به عنوان برگزیده معرفی شدند همچنین در این بخش: احمدرضا فضیلت از دهدشت، وحید شهپری از ایذه، آمنه اقبالی از یاسوج و حیدر جهان‌کهن از دهدشت شایسته تقدیر شناخته شدند.

سلیمانی افزود: در بخش فارسی نیز حسین خزایی از کرمانشاه، قاسم بای از گلستان، خدابخش صفادل از نیشابور، محمد حسین انصاری نژاد از بوشهر، زهرا شعبانی از خوزستان، سعید مبشر از قم، امیر رسولی از زنجان، و پروانه نجاتی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

دبیر نخستین سوگواره عاشورایی استان، افزود: همچنین در این بخش؛ شبنم اطهری از اصفهان، فاطمه سلیمان پور از قم، علی سلیمیان از اصفهان و سجاد حیدری قیری از استان فارس شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گزارش ایمنا، در این آئین از ۱۲ نفر از شاعران استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد و علیرضا قزوه، ناصر فیض، قادر طراوت پور و جمعی از شاعران حاضر در این سوگواره به شعر خوانی پرداختند.

کد خبر 684284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.