شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد در محرومیت‌زدایی رتبه دوم را کسب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد، گفت: شرکت آبفای استان در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور دارای رتبه دوم است.

به گزارش ایمنا، سید جواد هاشمی‌مهر _عصر پنجشنبه، نهم شهریورماه_ در آئین افتتاح طرح آب‌رسانی در شهرستان دنا اظهار داشت: در کشور مسأله آب و تنش آبی وجود دارد و در برخی مناطق شرایط غیر معمولی نیز بعضاً بوده اما در کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت خوب در مجموعه آب و فاضلاب، کمتر شاهد تنش آبی هستیم.

هاشمی مهر افزود: گاهی مشکلاتی در تأسیسات برق و یا سوختگی پمپ‌ها باعث قطعی‌هایی می‌شود، اما در مجموع آبرسانی با همه سختی‌ها در حال انجام است، ضمن اینکه باید برای بهتر شدن شرایط دسترسی مردم به آب پایدار تلاش کرد، از مجاهدت‌های شرکت آب و فاضلاب استان تشکر می‌کنیم.

امید صالحی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد، گفت: ما رتبه دو کشوری در زمینه پیشرفت فیزیکی کار در بخش محرومیت زدایی را کسب کردیم، همین هم باعث شد دولت اعتماد کند و پروژه‌های بیشتری را در این قالب برای ما تدارک ببیند.

وی افزود: ما ۲ تفاهم‌نامه برای ادامه آبرسانی در مناطق محروم داریم در یکی از قراردادها ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و حدود ۶۰۰ روستا را در قالب محرومیت‌زدایی در فازهای بعد پایدارسازی دسترسی به آب خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به اصلاح و توسعه شبکه آب یاسوج و همچنین تعریف پروژه‌های میلیاردی اصلاح شبکه در همه شهرها در کنار تعریف پروژه‌های توسعه شبکه آب‌های روستایی در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی، مؤید این مسأله است.

صالحی گفت: یکی از نگرانی‌های مردم در شهر سی سخت شکستگی‌ها متعدد بود به همین خاطر اصلاح و توسعه شبکه‌های آب این شهر توریستی یکی از اولویت‌های ما در این منطقه بود.

وی افزود: پروژه بازسازی شبکه آب سی‌سخت با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال انجام شد که جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش‌های ما در منطقه دنا وضعیت آب سادات محمودی و برخی مناطق پاتاوه بود که با تقویت ایستگاه پمپاژ سادات محمودی درصدد افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ هستیم.

وی تصریح کرد: نصب الکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ باعث شد ظرفیت تولید و انتقال آب در این تأسیسات، از ۱۸ لیتر بر ثانیه به ۳۴ لیتر بر ثانیه برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه این پروژه ۱۳ روستا را تحت پوشش قرار داده است، افزود: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقا دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: یکی از توجهات خوب دولت در بحث نوسازی شبکه و خطوط انتقال آب شرب بوده‌است.

صالحی گفت: شهر سی سخت هم بی نصیب از اعتبارات اصلاح و بازسازی نبود در این شهر نیز بیش از ۳۱ میلیارد ریال برای اصلاح بالغ بر ۳ کیلومتر شبکه آب هزینه شد.

کد خبر 684281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.